Sokan sok mindent állítottak. A lényeget szeretném pontosan idézni a KÖZDOK Közlekedési Filmstúdió 1991-ben a MÁV megbízásából forgatott filmjéből.
"Az áramszedő kezelésére vonatkozó szabályok csak állomási mozgások közben vagy az egyik áramszedő hibája esetén engedik meg a menetirány szerinti első áramszedő használatát.
Ennek oka az, hogy a menetirány szerinti első áramszedő kedvezőtlenebb légáramlási viszonyok között üzemel és törése esetén széthulló alkatrészei a tetőberendezés többi részét is súlyosan károsíthatják."
Remélem segítettem tisztába tenni a kérdést. :)
2011. dec. 13. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
12/15 anonim válasza:
A kettő a sérülékenység miatt van és azért a hátsót használják hogy ha letörik akkor ne vágja tönkre a másikat is. A több áramot kap sem hülyeség lásd a combino villamosokat amik mindig 2 szedővel járnak ennek oka az hogy a nagyobb áramfelvételnél ne lépjenek fel gondok (nemtudom pontosan mifélék, elvileg ha indításkor lassan megy és nagy áramot vesz fel összeéghet a drót és a szénpaletta ami azt okozza hogy hamar kell cserélni mind a kettőt.) De a visszatápláló féküzemhez is köze lehet. A nagyvasút mozdonyain 1,2,3,4 szedő van, viszont jár olyan fogaskerekű asszem Svájcban ami 3 fázisú tehát két szedő ül egymás MELLETT(képen igen érdekes látvány)+a harmadik fázis ami csak a másik kettőhöz képest az mert földpotenciálon van az a sín.ezen a motorkocsik 2x2 áramszedővel járnak.
2014. febr. 13. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
13/15 anonim válasza:
A tetőn van tetőberendezés.
Azért van egyrészt két áramszedő, mert mindig a hátsót kell használni, szóval ha eltörik, vagy elakad, akkor nem rongálja meg a tetőberendezést. És a másik utána használható, tehát ha az egyik eltörik, van tartalékban másik. Lényegében szerintem csak emiatt.
2015. ápr. 4. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
14/15 MrHawk81 válasza:
Szakmám szerint villamos mozdony szerelő vagyok, ezért elárulom a nagy titkot miért van két áramszedő a mozdonyok többségén: az áramszedő segítségével kerül leszorítása a mozdony a sínekhez. Személyszállító vonatok esetén elegendő egy áramszedővel a sínhez szorítani a mozdonyt, azonban vannak olyan nagy súlyú teher vonatok ahol két áramszedővel kell a sínekhez szorítani, mert ha nem így lenne akkor a mozdony menetirány szerinti eleje a levegőbe emelkedne!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!