Szerintetek is ez lenne a megfelelő megoldás a MÁVval kapcsolatban?
Az állam helyében azonnal eladnám az összes adósságával együtt. Ha túl nagy az adóssága, akkor a piaci ár is ennyivel alacsonyabb, sőt előfordulhat, hogy tőkét kell emelni, hogy a vevő megvegye (vagyis ingyen átvegye).
A vevőnek pedig hosszútávú kötelezettségeket kell vállalnia, például azt, hogy a szolgáltatást továbbra is fenntartsa.
Ha én lennék a tulajdonos, megszüntetném a kedvezményeket, de a díjszabást is csökkenteném.
Megkövetelném az utasok igényes megjelenését.
A fő vonalakon kívül az összes mellékvonalat bezárnám, helyette pedig buszok járnának, hisz a vasúti személyszállítás egyik lényege, hogy nagy embertömeget szállítson.
Amint kellőképp javul a működési eredmény és az adósság is elfogadható szintre csökken, megkezdődhetnének a fejlesztések.
Az állam részéről pályázatot írnék ki nagysebességű vasútvonal fejlesztésére, üzemeltetésére. A szomszédos országokkal is együttműködve, hogy be tudjon kapcsolódni az európai nagysebességű vasutak rendszerébe.
szerintem nem működne méghozzá több ok miatt sem.
1- egy ilyen szinten lepukkant a csőd szélén táncoló vállalatot nemigen venne át senki még ingyen sem.
2-ha megszűntetnéd a kedvezményeket a kedvezményeket hiába csönkkentek az árak akkor is balhé lenne főleg a nyugdíjasok és az összes párt részéről.
3-"Megkövetelném az utasok igényes megjelenését" nem tudod betartatni mert mire az összes részeg csövest lezavarod a vonatról lemegy a nap. és itt is cirkusz lenne mivel rögtön jönnének h csák azé nem utazhatok mert ***** vagyok?
4-ha az összes mellévonalat bezárnád óriási tüntetések lennének lásd pár évvel ezelőtt. jönne az újabb sztrájk stb.
5-"Az állam részéről pályázatot írnék ki nagysebességű vasútvonal fejlesztésére, üzemeltetésére." erre meg pénz nem lenne elég több milliárdot költöttek el a déli-székesfehérvár hálózatra h majd egy órán belül beérsz a városba. hát már évek óta csinálják és most lassabban érsz be mint 2 éve.
Természetesen minden eladható a megfelelő áron. Nincs kétségem afelől, hogy jópár közlekedési vállalat van, amelyik szívesen bővítené portfólióját egy közép-európai vasúttársasággal.
A nagysebességű vasútvonal fejlesztésére üzemeltetésére csak pályázatot írna ki az állam. :) Az építést, kivitelezést, már magáncég végezné. Ehhez nem kell állami pénz...
"Az építést, kivitelezést, már magáncég végezné. Ehhez nem kell állami pénz..."
De kell.
Mr flash is valószínűleg azért nem ment bele a dolog magyarázásába, mert alapvető jogi dolgokkal nem vagy tisztában.
Nem baj ez, laikusnak nem is kell tudnia, csak fogadd el, hogy a javaslataid szumma-szumma nem megvalósíthatóak. Ha ilyen egyszerű lenne, hogy "adjuk el a mávot" akkor már rég megtörtént volna.
Az idézetedre egy rövid válasz:
Kell állami pénz, mert a Magyarországon és az EU-van a vasúti közcélú pályahálózat elidegeníthetetlen állami tulajdon.
Azaz azt nem lehet, hogy a "Kérdező Kft" megnyeri a tendert és épít egy pályát ami az ő tulajdona lesz. Vagyis lehet ezt, csak nem közcélú pályahálózat lesz, hanem saját célú pályahálózat, gyerekkori nevén iparvágány.
Azt lehet, hogy az állam kiír egy tendert, arra jelentkezik a Kérdező Kft, megnyeri, majd az állam pénzéből az államnak megépíti.
Nem tudtam, hogy elidegeníthetetlen. Ez esetben a pályahálózat megmaradna az államnak, de minden mást (szállítást) magáncégek végeznének, piaci verseny alapján.
A nagysebességű pályát pedig oké, megépítik az államnak, de a szállítást végző magáncégek megfelelő használati díjat fizethetnének érte, ez már az államnak is megfelelő lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!