Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A gödöllői HÉV miért megy...

A gödöllői HÉV miért megy ellenkező sávban, vagyis fordítva mint az angoloknál a járművek?

Figyelt kérdés
2009. júl. 4. 22:24
 1/10 anonim ***** válasza:
74%
Ezt a kérdést már vagy hússzor megkérdezték, régen baloldali közlekedés volt Magyarországon, aztán mindent jobboldaira átépítettek, ezt meg nem.
2009. júl. 4. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Érdekes módon, amikor feltettem a kérdést nem jelezte a kérdések sorában. Ez az egyik. A másik meg, egy sín nem egy irányba engedi a járművet, hanem mindkettőbe, csupán meg kéne fordítani. A kérdés továbbra is érdekel, hogy miéet, mi a jelentősége?
2009. júl. 4. 23:21
 3/10 anonim ***** válasza:
2009. júl. 5. 03:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert régen Magyarországon is,mint a világon mindenütt baloldali közlekedés volt!!Aztán áttértünk mi is a jobboldali közlekedésre!!A gödöllői héven meg azért maradt úgy,mert nincs pénz a berendezések átpakolására a másik oldalra...Minden olyan jelzőberendezést,amire a hév vezetőjének szüksége van a biztonságos közlekedésre,át kéne rakni az ellenkező oldalra...Csak ez túl sokba kerülne...Ezért maradt úgy..
2009. júl. 5. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
100%
Majdnem igazatok van, mert tényleg az egyik ok a bal oldali közlekedés, a másik pedig a pénzhiány....de van egy harmadik ok is. Mégpedig prózaian egyszerű: A Csömör felé vezető egyvágányú pálya ebben az egy esetben nem keresztezi a gödöllői kétvágányú közlekedési rendet. A mai Domino tipusú biztosító berendezés mellett nem lehet átalakítani.
2009. júl. 9. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim válasza:
100%
A második világháború előtt Magyarországon bal közlekedés volt mindenütt, s ha jól emléxem 44-ben tértünk át a jobb irányba. Könnyű is volt, mert szinte minden elpusztult, kivéve a Gödöllői HÉV, ami lényegében sértetlenül úszta meg a támadásokat. Ezért ezt így hgyták meg, mivel írták lentebb, hogy a jelzőberendezések cseréje nagyon drága mulatság lenne. Az meg hogy csak bal oldalon van kitérő Csömör felé nem nagy tétel ahhoz képest, hogy cserélni kéne az egész vonalon a jelzőket
2009. júl. 11. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ha már nehéz utánanézni a pontos dátumnak:

"A közlekedési kormányzat 1939 júniusában döntött a jobboldali közlekedésre való áttérésről. A második világháború kitörése miatt az áttérést két évvel elhalasztották. Az 1941. június 26-án kiadott 187 000/1941-es BM rendelet kimondta, hogy az áttérést két lépésben kell végrehajtani. Július 6-án hajnali három órakor Budapest és környékének kivételével az egész országban, november 9-én hajnali 3-órakor pedig Budapesten és környékén tértek át a jobboldali közlekedésre. Az előmunkálatok már áprilisban elkezdődtek. A rádióban figyelmeztették a hallgatóságot az áttérésre, az újságokban tájékoztató cikkek jelentek meg. Az iskolákban tanították a gyerekeket az új közlekedési rendre. Budapest környékén július 6-ától a kijelölt határon útburkolati jelekkel, táblákkal terelték a járműveket a megfelelő sávokba. Budapesten a közlekedési vállalatok és a hatóság is felkészült a váltásra. November 8-án 23 órakor leállt a tömegközlekedés és hajnali 3-óráig a szükséges műszaki átalakításokat elvégezték. Az előkészületek és a szervezés sikeres volt, a baleseti statisztika alig romlott. 1941. november 9-én hajnal 3 órától hazánkban jobboldali közúti közlekedés van."

2009. júl. 11. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Albu ***** válasza:

Mert ez így épült, és még nem épült át.


Másrészt viszont _vasúton_ nem a baloldali közlekedés volt a szokásos, kár lenne ezt sugallni. Egy szerző szerint mindig jobbos volt (nyilván kisebb kivételekkel) [link]


Ausztria vasútvonalai egy részének jobboldalira való áttérésre folyamatban van (pl. Déli Vasút), egy nagyobb átállás egy éve történt.

2013. szept. 11. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Albu ***** válasza:

A közút az teljesen más tészta, hogy mikor mi volt. De pl. az Észak-Erdélynek nevezett területeken az 1940–1941 közötti időszakra baloldali közlekedést vezettek be a magyar hatóságok.


A 8-as _villamos_ egyvágányú volt, és hol az egyik, hol a másik szélén volt a vágány az úttestnek. (De persze a villamosnak balról is elsőbbséget kell adni.) De az közúti vasút, a gödöllői hév pedig közforgalmú vasút.

2013. szept. 11. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Népességcsökkentés. Sokan benézik és meghalnak, ha elüti őket.
2023. szept. 15. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!