Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért piros színűek a MÁV...

Miért piros színűek a MÁV legújabb beszerzésű, elővárosi motorvonatai? (Desiro, Flirt, Talent)

Figyelt kérdés

- Jogszabály alapján? Pl. egy nemzetközi szerződés rögzíti, hogy a különböző országok vasúttársaságai eltérő színeket kell, hogy használjanak, és nekünk a piros jutott. (Ezek ugyanis nem Ferrarik, Porsche-k, amelyek - szinte - csak piros színben léteznek!)


- "Éppen ilyen színben volt!"

Rögtön hozzáteszem, hogy elnézést kérek azoktól, akiket ez a tréfás megjegyzés bántana, hiszen én is tudom, hogy egy vasúti szerelvény beszerzés nem olyan, mint egy autóé, azoknál hosszabb idő eltelik a szerződéskötéstől a festésig, fényezésig.

Viszont arra is emlékszem, hogy a gőzvontatás idején forgalomba állított MÁV kocsik /szinte/ mind feketék voltak, majd később "kikékültek", azt viszont a pályaudvarokról vasútállomásokról - és személyes tapasztalatból is - tudom, hogy a különböző vasúttársaságok kocsijainak színezése egymástól eltérő, országon belül viszont nagyjából egységes.


- Csak! Nincs rá külön magyarázat.



#Desiro #piros vonat
2012. jún. 15. 17:24
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Az MD-k idejében az új festési variáns megalkotásakor úgy határoztak, hogy a személykocsik kék alapszínnel fussanak, míg a dízel motorvonatok színe a piros legyen. Későbbiekben ezt követték, pl a Bz-knél is. Időközben a mai értelemben vett motorvonat beszerzés nem volt, egyedül a Hernyók érkeztek, de azok betétkocsijaiből volt különálló garnitúra is, (és van is a mai napig) melyet mozdonnyal vontattak. Ennek nem adhattak egyedi fényezést, hiszen a kocsik mozdonyos felhasználásánál már hülyén jött volna ki. A következő a Samu beszerzése volt, ám ez kimondottan IC forgalomra termett, és akkoriban nagy márkát képviselt, így a jelenlegi sémába illeszkedő mégis kicsit egyedi festés kellett neki.

Azután az első beszerzés a Desiro volt, ami mind felszereltségében mind kivitelében forradalmi áttörést jelentett. A következő beszerzésig hosszú idő telt el ami alatt legendává vált a piros motorvonat, a mai napig hallom sokaktól, hogy "A piros motorvonattal jöttünk". A Flirt beszerzés volt a következő és egyben első, melynél meg kellett volna alkotni egy régóta hiányzó láncszemet: a zárt villamos motorvonati egység színsémáját. Úgy emlékszem, készült is kék séma rá, ám szerintem döntött a "szép piros motorvonat" imázsa, és pirosak lettek. Aztán ugyabár a kavarás miatt lett 10 talentünk is, "hamar-hamar" amivel gyorsan kellett kezdeni valamit: A legels az osztrák magyarított festésével állt forgalomba, aztán lett a telibe piros...


Szerintem így lehetett, tévedés joga fenntartva :)

2012. jún. 15. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
A Bzmot-ok is pirosak voltak már 1977-ben!
2012. jún. 15. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi két választ.

2012-06-15 18:02-nek: Igen, igen a Bzmot is kedvenc kis vonatom volt, de annak a színe talán csak egy tradíció, egy trend megszakítása lehetett, mert a 18:02-es kedves hozzászóló által példaként felhozott Samu nem piros volt, csak tartalmazott pirosra festett elemeket, a Hernyók pedig alapvetően kékek, s a Németországból később használtan vásárolt szerelvények eredetileg sötét pirosak voltak, majd – Miután a Bombardier nyerte el a felújítási tendert - Dunakeszin „MÁV-osították”.

A Siemens Desiro óta azonban minden vonat színe következetesen piros. Ennek a következetességnek a miértjére lennék kíváncsi.

2012. jún. 15. 18:45
 4/12 A kérdező kommentje:
Egy gondolat kimaradt: A "Piroska" vonatokról viszont nem nehéz elképzelni, hogy azért voltak pirosak, mert csak olyan színben volt, ugyanis azt még a KGST szakosítás keretében vásároltuk Csehszlovákiából. (A későbbi - az elhíresült tengelytöréses - darabok román gyártmányok voltak.)
2012. jún. 15. 19:57
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
A Desiro azért vörös (vasúton a pirosat vörösnek illik mondani), mert a MÁV Csoport dízel járműveinek alapszíne vörös. A Flirtnek és a Talentnekazúrkéknek kellene lenni, de így olcsóbb volt... (A mi Talentjeink eredetileg az ÖBB-nek készültek, de végül nekünk adta el a Bombardier, és olcsóbb volt, ha nem fényeztetjük át kékre. Egyébként szerintem villany motorvonathoz nagyon nem illik a vörös szín, remélem egyszer rájönnek, és átfényezik a jelenleg is érvényes egységes színterv szerint...
2012. jún. 16. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

" de így olcsóbb volt... (A mi Talentjeink eredetileg az ÖBB-nek készültek, de végül nekünk adta el a Bombardier, és olcsóbb volt, ha nem fényeztetjük át kékre"


Ez az elmélet ott megbukik, hogy a talentek teljesen át lettek fényezve miután megjöttek...

2012. jún. 16. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
nem teljesen. Nézd meg, hogy néz ki egy ÖBB Talent. Ahoz képest csak a szürke részeket kellett vörösre fényezni :)
2012. jún. 17. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Szerinted. Amúgy át lett egyben fényezve.
2012. jún. 17. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
A Deisro esetében normális a vörös szín (vasúton a pirost vörösnek mondjuk :P), a Flirtnél és a Talentnél viszont eltér a MÁV Csoport színtervétől, valakik így jól jártak...
2013. jan. 2. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim válasza:
67%

Időközben a MÁV rendelt 42 újat (+ a GYSEV 6-os, azok értelemszerűen zöld-sárgák lettek), és az újaknak már kék-ezüst-sárga színük lesz. :)

2 már meg is érkezett.

[link]

2014. ápr. 18. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!