Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért nem vette meg az...

A MÁV miért nem vette meg az ÖBB leállított schlieren kocsijait, amikor még nem voltak szétrohadva?

Figyelt kérdés
A GySEV vett belőle. Nekik hogyhogy megfelel? Nem lett volna jó mondjuk BZ mögé mellékvonalra? A BHV-nál mindenképpen jobbnak tűnik nekem...

2012. jún. 13. 21:26
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"ez a hirdetés már egy éve kinn áll "


2000-ben fővizsgáltak utoljára.

12 éve rohad a fém, az összes gumi alkatrész, kenést igénylő alkatrészek.

Minimum 8-9 éve hozzá nem nyúltak ilyen cserék ügyén...

Ha jól emlékszem 250 kiló / kocsi azbesztet tartalmaznak.


Egy beszerzésnél nem csak azt kell szem előtt tartani, hogyjéé most meg tudok venni ócsóért sok skocsit, hanem arra is gondolni kell, hogy MAJD 10-15 év múlva ezeket nekem ártalmatlanítanom kell, ami hatalmas pénzekbe kerül majd.


8-10 év alatt bőven előregedett az összes gumialkatrész ezek cseréje tetemes összeg... Levegős rendszert teljesen fel kell újítani...


A halberstadtikat úgy vették meg, hogy pár éve voltak leállítva... Nem lenne ez jó vétel.


Amúgy meg a Desiro harmincegynéhány járművével egyáltalán nem kis sorozat, főleg úgy, hogy 2 azponos egységből áll, gyakorlatialg hatan feletti gépes egységre kell raktárkészletet tartani.

A samu más tészta, azt nem úgy vették, hogy 3 kell és soha többé, csak az ismert körülmények miatt több enm követte őket. (Nomeg abban az érában nem volt az, hogy a nagy szent ganznak bárki is megmondja, hogy bocsi ez egy kiforratlan, hulladék szar konstrukció, és nem kell...)

A talenteket ismerjük, a szocialisták nyúljunk még egy kört az államtól biznisze volt. Azokat nagy tételbe sem szabadott volna emgvenni kis tételben végképp nem.

A 3GIC megint az, hogy ha normális járművek lettek volna, nem 10 lett volna belőlük, hanem 60...

2012. jún. 15. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

11: Ezeket 2001-2002-ben _főjavították_, 2009-ben még közlekedtek. Ellenben összehasonlíthatatlanul komfortosabbak a MÁV gyorsvonati kocsijaihoz képest. Nem mellesleg képesek (bár szerintem nem mindegyik) 160-nal is menni, és van egy gyanúm hogy üzemeltetni is olcsóbb lenne őket.


"Amúgy meg a Desiro harmincegynéhány járművével egyáltalán nem kis sorozat, főleg úgy, hogy 2 azponos egységből áll, gyakorlatialg hatan feletti gépes egységre kell raktárkészletet tartani."


Pontosan 31. Az is úgy, hogy 8 db később használtan jött Görögországból. De persze vitatkozhatunk azon, hogy mi számít kis tételnek.


"A samu más tészta, azt nem úgy vették, hogy 3 kell és soha többé, csak az ismert körülmények miatt több enm követte őket. "


Nekem ezzel az a fő bajom, hogy a MÁV utóbbi beszerzései kivétel nélkül így sültek el. Ott van még a Taurus meg a Traxx beszerzés is, ellenben ezek azért azt mutatják hogy nem jön el a nagy halál pár kisebb széria beszerzésétől. Főleg így gondolom, ha az minőségi ugrást jelentene, amit azért egy bhv-hoz képest szinte bármi el tud érni.


"A talenteket ismerjük, a szocialisták nyúljunk még egy kört az államtól biznisze volt. Azokat nagy tételbe sem szabadott volna emgvenni kis tételben végképp nem.

A 3GIC megint az, hogy ha normális járművek lettek volna, nem 10 lett volna belőlük, hanem 60..."


Azért az is elgondolkodtató, hogy más országokban, más által karban tartva miért nincs velük ennyi probléma. A 3GIC meg szintén a tipikus MÁV beszerzés, most gyakorlatilag Szolnokon gyártanak belőle még 2 darabot, persze az is nagy szériára tervezve. Nyakamat teszem rá, hogy ez is annyiban fog maradni.


Az egésszel nekem az a problémám hogy a nagyívű tervek, szép prezentációk után én évekkel is ugyanazokon a rossz, műbőrös, koszos, zajos vagonokon utazok mint amivel a szüleim jártak a Balaton mellé, holott már én sem vagyok annyira fiatal.

2012. jún. 15. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

A Schlieren kocsi sokkal komfortosabb, kényelmesebb, kiegyensúlyozottabb futású, 140 km/h-ra alkalmas, szemben a Bhv, By, B(k)(o) 100-120 km/h-val szemben. Ahogyan a halberstadti kocsikat gyorsvonatokban közlekedtetik, úgy ezek is beférnének a gyorsokba. Ha jól tudom ezek a kocsik könnyebbek, mint a magyar kocsik, így még itt is spórolás lenne a vontatási költségben.

A Schlieren kocsikhoz a halberstadi kocsikhoz hasonlóan a fűtést kell csak átalakítani és átfényezni máv színre. Kész a minőségi ugrást jelentő kocsi. Kismillió változata van a Schlieren kocsiknak: 2. osztályú, kerékpárszállító, poggyászteres, 1. osztályú...stb.

Hosszú távon olcsóbb lenne, mint a lepusztult kocsikat újítgatni, javítgatni....

2012. jún. 15. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
nekem tetszenek ezek a holland kocsik. Annak meg nem örülök, hogy a transalpint a traxx fogja húzni, utálom azt a mozdonyt, és van neki saját szépen hozzá illő azonos formatervű vontatóegysége. Ez a kis széria dolog is érdekes. Valójában a szili a bhv és a bz kivételével minden kisszéria. Szerintem ez az egész ódzkodás a kisszériától egyszerűen nem igaz, hanem csak akkor dobják be, ha éppen valamit nem akarnak. A MÁV rettenetesen gazdálkodik a járműveivel. A GYSEV és a MÁV között az a lényegi különbség, hogy a GYSEV vonatai hagyományosabbak (nincs automata ajtó az IC kocsin stb) de összességében jobb az egész, mert karban van tartva, a MÁV ilyen jellegű plusz szolgáltatásai meg semmit nem érnek, ha egyébként redvás az egész. Ehhez képest az állapotokkal kapcsolatos kritikát állandóan kis tételes luxusvásárlásokkal akarják leszerelni.
2012. jún. 15. 21:36
 15/15 anonim válasza:
Például az a 10 Taurus is "csak egy csepp a tengerban"?
2012. okt. 13. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!