Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért nem vette meg az...

A MÁV miért nem vette meg az ÖBB leállított schlieren kocsijait, amikor még nem voltak szétrohadva?

Figyelt kérdés
A GySEV vett belőle. Nekik hogyhogy megfelel? Nem lett volna jó mondjuk BZ mögé mellékvonalra? A BHV-nál mindenképpen jobbnak tűnik nekem...

2012. jún. 13. 21:26
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
A BZmot után csak a saját BZx kocsiját lehet kapcsolni!
2012. jún. 13. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Bz élből nem vontathatná mert a csavarkapcson 240kN terhelési korlátozás van.

Amúgy a MÁV és a GySEV teljesen eltérő, nem összehasonlíthatóak. A GySEV kis pályahálózaton gazdálkodik a saját vonataival a MÁV-nak hatalmas hálózata van. Oda csepp a tengerben jelenség lett volna pár tíz ilyen kocsi. A MÁV-nak százas nagyságrendben kellett volna beszerezni ahhoz, hogy megérje, annyit meg nem adtak el belőle az osztrákok.


A GySEV meg ezzel a kis beszerzéssel gyakorlatilag lefedte az egész hálózatát.

Amúgy vén öreg kocsik már, GySEVék is ráköltöttek egy csomó pénzt, hogy oylan legyen, amilyen... Igaz nekik megérte a fenti okok miatt.

2012. jún. 13. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
hogyhogy?
2012. jún. 13. 21:39
 4/15 A kérdező kommentje:

a Bz-re vonatkozott a kérdés, még az elsőnek, de azóta akkor megkaptam, köszi.

Nekem amúgy az az érzésem, hogy már pár tízzel is beljebb lettünk volna, mert nekem mindig úgy tűnt, hogy a MÁV túl sok vonatot használ túl kevés fordulóra. Valahogy sokat dekkolnak a vonatok

2012. jún. 13. 21:41
 5/15 A kérdező kommentje:
tehát ha nem dekkolnának annyit, akkor pár tíz kocsival is beljebb lennénk.
2012. jún. 13. 21:43
 6/15 A kérdező kommentje:
és a leállított br 4010-eseket nem akarja megvenni? Nekem nagyon tetszenek :)
2012. jún. 13. 21:45
 7/15 10 deka farhát ***** válasza:
Hiába tetszik a Transalpin, az 15 kV 16,7 Hz feszültségről üzemel, szemben a magyar 25 kV 50 Hz-cel. Magyarul: túl sok mindent kéne átalakítani/kicserélni benne, hogy egyáltalán önerőből mozogni tudjon.
2012. jún. 14. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Amit eddig írtaatok, az nem teljesen igaz, hogy a MÁVnak az egész országot kell lefedni, ugyanis a kocsik nem csak ahogy esik úgy huppan alapon közlekednek, hanem telephelyek vannak, ahonnan szerelvényforduló szerint közlekednek, tehát egy szombathelyi kocsi valószínű nem fog Budapest-Szeged IC-ben közlekedni.
2012. jún. 14. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

"tehát egy szombathelyi kocsi valószínű nem fog Budapest-Szeged IC-ben közlekedni."

Ez ugyan igaz, de nem zárja ki, hogy a kocsik országot lássanak.

Szombathelyi kocsik járnak ki Békéscsabán át Romániába, ellenben békéscsabai kocsik minden nap megjárják Győrt.

Tehát az optimális szerelvénykihazsnálás felrúgja a telephely-elvet, a lényeg, hogy a kocsik a karbantartásra visszajussanak.

2012. jún. 14. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

A Transalpinhoz csak annyit, hogy a Hamburg-Köln-Express cég fogja őket üzemeltetni, bérelt Traxxokkal. Ilyen variációban itt is mehettek volna.


Egyébként elméletben tök jól hangzik, hogy a kis széria miatt nem szerez be a MÁV használt kocsit, de azért saját magának mégis rendszeresen szerez be kis tételben járművet (Samu, Desiro, Talent, 3G IC kocsi). Nem mellesleg a nagyobb tételekkel sem foglalkozik, ez a hirdetés már egy éve kinn áll 150 200 km/h-ra alkalmas RIC kocsiról amik jelentősen jobb állapotban vannak mint a MÁV-os átlag: [link]

2012. jún. 15. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!