Mikor lesz 4-es metró?
Inkább azt magyarázzátok meg hogy hogy van az hogy a TV-ba látom mindig a Discoveryn ilyen építős műsorokban hogy így a határidő meg úgy mer ha túllépik akkor a költségeket ugye a kivitelező cég fizeti.
Itt meg ha túllépik a határidőt akkor kérnek még pár évnyi munkára pénzt? És persze meg is kapják ? WTF????
Inkább azt magyarázzátok meg, hogy a TV-ben mindig azt látom, hogy bármi is történik a végén mindig jön egy jó aki megmenti a világot, meg Amerikát. Aztán mégsem van így... Hogyna lehet ez?
Mondjuk mert az a film és más a valóság?
Utána lehet nézni miért húzódik el ennyire.
Engedélyek visszatartása, zöldek harcolnak emrt kivágnak 3 nyamvadt fát, lakók perelnek az állítólagos süllyedések miatt, félúton úgy döntenek, mégsem kell a metró leállítják, minden állomást más-más sógor-komája készít el, más-más határidővel stb stb stb...
Volt olyan állomás ahol a bu.zi zöldek miatt hatalmas csúszással kapta meg a kivitelező a területet. És ha normál ütemben haladt volna az alagútépítés harabb ér oda az alagút, minthogy meglegyen az állomás...
Amúgy no para, kb 75%-os készültségben van. 2014 elejére ígérik, bár az alstom miatt nem hiszem, hogy tartható.
Onnantól, hogy az alagútépítés megcsúszott, csúszik minden... Nyilván nem létező alagútba nehéz bármit is megépíteni.
Amúgy itt is vannak milliárdos kötbérek, csak épp az enegélyeztetési hiányok miatt a kivitelező is kötbérezné a fővárost... Bonyolult ügy...
Semmi baja nem volt azoknak az Alstom metrókocsiknak, csak akkora már annyira tele volt a bili a közig. szerveknél, hogy kellett találni egy másik bűnbakot. Érdekes módon a hasonló Alstom kocsikkal semmi baj nincs Varóban, Barcelonában, Amszterdamban, Isztambulban vagy épp Szingapúrban. Csak az NKH volt béna - arról a bizonyos jogszabályról egyébként nem is lehetett túl sokat hallani anno ami miatt megbukott a szerelvény, a médiában csak annyit mondtak hogy "nem felelt meg" (nem felelt meg annál az NKH-nál akik még néhány trolit sem tudnak forgalomba helyezni, mert nem tudták eldönteni hogy busznak vagy vasúti járműnek minősül). Azóta egyébként sűrű elnézések közepette megadták rá a kocsiknak az engedélyt a magyar hatóságok is. Szóval a legfőbb probléma, hogy a metró megépítését a közszervek irányítják - ők hiába adják ki akármilyen alvállakozónak, ha minden papírért és okmányért ők felelnek. Mikor tervbe vették az építést, egy évet aktívan csak az előkészületekkel kellett volna tölteni és ki kellett volna adni minden igazolást és engedélyt, a munkagépeket beszerezni, aztán még egy év alatt normálisan meg lehetett volna építeni. Mert amit most építenek az egyesek szerint még csak nem is lesz hatékony - a becsült utazóközönség sok állomás között még a metró fenntartására sem lesz elég.
Most ott tartunk, hogy 4-es metró nagyjából akkor lesz mikor bevezetik az eurót. Egyesek bizakodnak, hogy lesz belőle valami néhány éven belül, de én kétlem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!