A tegnapi eset után inkább nem utazol a hármas metróval?
Mert?
A felszín alatt kisiklana sokkal biztonságosabb: megfog az alagút fala :D
"Azért van némi különbség abban,hogy a felszínen vagy vagy lent a föld alatt.."
Gyakorlatilag semmi.
Szerinted külön gyártanak sínt, kapcsolószereket váltókat a metrónak és a vasútnak?
Annyira nem, hogy a MÁV-nál alkalmazott gépek szoktak lent dolgozni...
Olyan szempontból biztonságosabb a felszínen, hogy ha tűz üt ki kisiklás után (nem borult fel a szerelvény) akkor a szabadba lehet menekülni.
Egy sötét alagútban, füstben, magasfeszültségű kábelek között, nem nagyon tudsz hova menni.
Én is egyre ritkában szállok metróra...
Miért lenne korlátozott?
Előre vagy hátra kell menni, maximum 5 perc múlva biztonságban vagytok, nem is beszélve a menekülő fülkékről és utakról.
Meg a metró jóval lassabban megy, mint egy vonat :)
Valóban lehet menekülni, csak nem olyan egyszerű.
Tavaly az emeletünkön volt tűz, ki akartam menni, de a lépcsőházban állt a füst, nem láttam és nem kaptam levegőt. Így inkább bent maradtam.
Ugyanez a metróban valahogy úgy néz ki, hogy muszáj kimenned, vagy van nálad víz és tudsz a szád elé tenni egy vizes ruhát, vagy nem. Látni nem látsz semmit, mert az alagútban nincs világítás. Ellenben lent sínek és vezetékek vannak, ergo azok között kell töksötétben és füstben - bepánikolva - öt percet menned. Már ha ki tudsz egyáltalán mászni a szerelvényből.
Azt meg egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ennyi eset normális. Egyre gyakrabban áll le füst vagy tűz miatt a metró.
Néhány eset:
2012.05.02.
2012.04.16.
2012.04.05.
2012.04.04.
2012.02.20.
2012.01.30.
2012.01.19.
2012.01.10.
2011.12.09.
2011.11.07. - két helyen is!
2011.11.23.
2011.10.25.
2011.09.03.
9 hónap alatt 14 eset! És ebben nincsenek benne a pályahibák, sem az öngyilkosok. Nem, sajnos nem tudom elhinni, hogy ez normális.
"9 hónap alatt 14 eset! És ebben nincsenek benne a pályahibák, sem az öngyilkosok. Nem, sajnos nem tudom elhinni, hogy ez normális."
Eddig is ennyi eset volt. Csak eddig ezt saját hatáskörben kezelte a BKV, egy ideje viszont kötelező minden esetnél leállítani a forgalmat, és kihívni a tűzoltókat, még ott is, ha egyértelmű az eset: pl az aluljáróban füstöl egy kuka és azt a szagot sodorja le a szél. (Volt rá példa!)
Emellett itt van ez a féleszű metróbagázs akik minden bolhából elefántot csinálnak, és mindent úgy tálalnak, mintha a világvége jött volna el.
Nem mondom, szar a helyzet, de azért nem kell pánikolni, mert füstöl a váltófűtés 1-1 alkalommal...
Valamiért nem lepődtem meg, hogy a sok emberi mulasztást emlegető válaszoló csak szájkaratézott, mert azóta sem sorolta azt a rengeteg emberi mulasztást amiről állítólag tudomása van.
A lepontozás az viszont megy. Ügyes :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!