Miért nem járnak többen biciklivel Budapesten?
Eshet az eső. Lehet túl meleg. Nem tudsz vele elintézni egy bevásárlást.
Hová tegyek két iskolás gyereket? Nincs infrastruktúra. Nem tudom lezárni. Amit nem veszek le róla én, leveszi más. Ha többen járnának bicajjal, még rosszabb lenne a helyzet a bicikliutakon.
Miért is járnék hát bicajjal?
Mert nincs közbiztonság és senki nem szerezne egy lelakatolt kereket találni a bringája helyén.
Egyébként komoly kezdeményezés van kialakulóban bérelhető kerékpár-hálózat terén.
Van mit tanuljunk a hollandoktól akik még esőben is nyomják a pedált !
http://www.youtube.com/watch?v=WkgKYjrNLwg
:o))
A kerékpározás sajnos nem csak annyiból áll, hogy teker az ember, ahogy szeretne és időben odaér mindenhová. Jó lenne, ha lenne hol tekerni, ha nem gázolnák halálra és ilyenek.
Ebben viszont rosszul áll Budapest. A közutak állapota finoman szólva is eléggé vegyes: az a kátyú, ami az autó felnijét szétveri, a kerékpáros számára a túra végállomása is lehet (nem nehéz olyanba belehajtva elesni) és a nyomvályúk is kicsit kellemetlenül hatnak rájuk nézve.
Aztán ugye helyük se sok van: ahol egymást érik az autók, ott nem annyira biztonságos kerékpárral menni. A kerékpárutak építését nem kapkodják el, a kerékpársávok mikor milyenek, a járda meg folyamatos konfliktusforrás.
A többi közlekedő hozzáállása sem könnyíti meg a folyamatot: az autósok egy része számára divat utálni a kerékpárost, mert "csóró", "hülye zöld", "nem fizet adót és még pofázik" és még ki tudja, mi mindenért. Ezért aztán nem is figyelnek rájuk különösebben, nem hagynak nekik helyet, veszélyeztetik őket. De ehhez nem kell a kerékpárosok utálata, egymás versenyszerű kicsinálása enélkül is megy a közutakon. Csak ugye nem mindegy, hogy a vicsorgó, agresszív tekintetű autós, teherautó- vagy buszsofőr egy 1-1,5 tonnás személygépkocsit vagy egy kerékpárost gázol le azért, hogy 2 másodperccel hamarabb érjen az amúgy piros lámpához. Persze, hogy aki teheti, nem a kerékpárt választja, mert ott rosszabbak a túlélési esélyei.
Illetve be kell vallani, hogy elkényelmesedtünk. Sokkal komfortosabb egy zárt dobozban, szövethuzatú ülésben ülve, a hifiből zenét hallgatva, a klímával a belteret lehűtve nézelődni, állni a dugóban és araszolni a munkahely vagy iskola felé, mint biciklire pattanni, tekerni, esőkabátot húzni, ha esik és helytakarékosan pakolni bevásárlás után. Az autó mindenre jó, ha kell, el lehet ugrani a T***O-ba kutyakajáért, a gyereket is be lehet ültetni úgy, hogy a hazafelé vezető úton körbekenheti a képét túrórudival, nincs benne se hideg, se meleg. Jó, sokba kerül a benzin meg lassú vele haladni, de legalább kényelmes.
Ezeknek, illetve a szokásos egymásra mutogatásnak esik áldozatául a kerékpáros közlekedés. Azok, akik szívesen kerékpárra ülnének, a megfelelő infrastruktúrára és kicsit toleránsabb közlekedésre várnak, az önkormányzat széttárja a kezét, hogy ő minek építsen kerékpárutat, ha nincs kerékpáros, a közlekedők nagy részét meg idegesíti, ha az övénél kisebb és olcsóbb járművel megelőzik, ezért csak azért is betart nekik. Így a kör bezárul, a kerékpár csak kevesek szórakozása marad.
Sok helyen nincs rendesen megcsinálva a bicikliút, az úttesten biciklizni meg életveszélyes.
Azán aki több kisgyerekkel jár, őket nem lehet szállítani biciklivel. Szintén nem lehet nagyobb csomagokat, bőröndöt, állatokat se nagyon stb.
És persze nem is rakhatod le a biciklit akárhol, mert az még a jobbik eset, ha csak az alkatrészeket, csengőt, lámpát stb. lopják le róla és nem az egész biciklit viszik el. Úgy aztán nagyon megtérül az ára. Annak kisebb az esélye, hogy a bérletet kilopják a táskámból.
Egyébként igaz nem Budapesten, de amikor tehetem, én is biciklivel közlekedek, csak tényleg nem merem ott hagyni akárhol, csak olyan helyen, ahol van biztonsági kamera vagy ilyesmi. Pl. az iskolám előtt ki merem kötni a biciklitárolóban, onnan soha senkinek nem szokott eltűnni.
Rengetegen mennek fel vidékről minden nap Bp-re suliba/dolgozni, ők sehogy sem tudják megoldani a bicajozást... Én is szívesen mennék bicajjal suliba, de még BKV-val is 3/4 óra az út, bicajjal még sokkal több lenne.
A többi gátló tényezőt fentebb leírták.
nem félek akár a körúton tekerni, megtettem már korábban. bicajoztam már esőben, szélben, tűző napon.
na de azt, hogy ellopják a tuti bringámat, amit anyukám anno egy valag pénzért: nem kockáztatom meg!
szóval nekem mint sport marad meg a kerekezés, sajnos féltem otthagyni akár csak 1 percre még lelakatolva is.
ja, vicces, mert anno nekünk is ellopták a tárolóból a babaméterű bmx bicajomat. na, akkor fogadtam meg, h a lakáson kívül értékes dolgot nem tárolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!