Mitől függ hogy milyen számot kap egy járművonal Budapesten és Környékén?
A járművonal furcsán hangzik, legyen inkább viszonylat. Jó régen a villamosüzem kezdetének táján színes tárcsákkal különböztették meg a járatokat, majd áttértek a számokra és szépen elkezdtek pörögni a számok. A Popkkoriban még jóval több helyen közlekedtek a fővárosban villamosok, igaz több helyi érdekeltségű céggel, hiszen ne felejtsük el, akkoriban még nem is létezett a mai nagy Budapest, a mai kerületek mint Kispest vagy Újpest még külön települések voltak. Mindegy is.. Egy azon számmal szerepelt aztán más-más vonal is ahogy szűntek meg, alakultak át, születtek újak.
Pár ége ha jól rémlik alapvetően a VEKE által erőltetve jött a nagy átszámozós korszak, azzal az alapelvvel, hogy egy azon szám, ne legyen egyszerre busz, troli vagy villamos viszonylat száma is. Jelenleg 1-69ig vannak villamok, persze több buszjárattal közbeékelődve a nem foglalt számokon. Villamosok közül egyedül a 30as cserélt számot a harmincas busz ellenében, lett belőle 21,de végül a variáláspknak hála lett belőle 51.. 70-től a trolik, Sztálin apánk születésnapjának tisztelegve.
A hévek nem egész egy éve kaptak csak számot. 1-4-ig metró majd kilencig a hévek (Endre, Keve, Csepel, Gödöllő és a szárnyvonal Csömör), itt azonban nem törődtek a párhuzamosságokkal.
Kitalálták, hogy 900 az éjszakai, ha jól rémlik 700-800 a Volán addig számozás nélküli elővárosi, a környező településeken közlekedő járatainak.
Ha új járat születik kap valamit ami éppen nem foglalt és passzol a környéken szaladgáló számokhoz, nagyjából ennyi benne a logika.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!