Tényleg akkora szükség van 4-es metróra?
Londonban nagyon sok metróvonal van, és mindegyik külön vonal, már csak azért is, mert mindegyiket máskor építették, amikor éppen igény mutatkozott iránta. Van olyan is, hogy egy vonal elágazik két felé. A belvárosban a legtöbb megállóban akár 2-3-4 metróra is fel tudsz szállni. És ez még csak a metró, de van ott meg DLR, meg sima vonat is...
4-es metró: Annak idején amikor megtervezték (ezelőtt 30 évvel) akkor még bizonyára volt értelme. Azóta ezeket a terveket "simogatták" függetlenül attól, hogy a jelenlegi helyzetben is volt-e értelme, vagy már idejét múlt. Egyértelműen semmi szükség sincs rá, viszont a megépítésével jó sok pénzt el lehetett lopni.
Szükség volna rá, csak nem így. Mindkét oldalon felszíni (akár a meglévő nagyvasúti pályákon) folytatással, a belvárosban kevesebb megállóval lett volna értelme egy, a párizsi RER-hez hasonló, a fővárost az agglomerációból gyorsan átjárhatóvá tevő HÉV/metró hibridnek.
VAGY az árából fel lehetett volna újítani a komplett járműparkot, visszájára fordítani a villamoshálózat leépülését, össze lehetett volna kötni a 2-es metrót a gödöllői/csömöri HÉV-vel, kiépíteni a beléptetőrendszert stb. stb. stb., mindezek legalább annyira fontosak, mint egy előremutató, modern tömegközlekedési koncepciót bevezetni.
Na most ezek egyike sem valósult meg, lett helyette egy újabb föld alatt kezdődő, föld alatt végződő metróvonal, amire 30 évvel ezelőtt szükség lett volna, ma már nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!