A HÉVen a motorkocsikban pontosan mi kattog?
Mindig is érdekelt, pontosan mi, és hogyan működik az a bizonyos kattogó hangot hallató, a motor teljesítményét szabályzó dolog.
Motoros relé, vagy pontosan mi a neve annak ami kattog a vezetőfülkében?
Működési elvet, képeket, keresztmetszeti és kapcsolási rajzokat szívesen vennék :)
A hév kattogással megy.
Ha kifogy a kattogás a hév nem megy tovább míg vissza nem rakják bele.
(A vezérlés résznél.)
"Mind az MX, mind az MXA motorvonatoknál a menet- és a fékvezérlés távvezérlésű. A régebbi kézi menetkapcsolású járművektől (pl. Ganz villamosok) eltérően a járművezető csupán parancsot ad ki, a tényleges menet- vagy fékvezérlést a vezetőfülke mögötti szekrényben elhelyezett menet- és fékművek végzik. Ezek bütyköstárcsás, villanymotorral hajtott tengelyek, s feladatuk az 1000 V-os zárkapcsolók vezérlése, 110 V-os Knock-elemek segítségével."
"A motorok menetvezérlés során a következő sorrendben kapcsolódnak: soros (1-13. fokozat) - párhuzamos (14-20. fokozat) - sönt (21-23. fokozat). A villa segítségével lehet meghatározni, hogy a motorok kapcsolását meddig a fokozatig engedjük. A "tolató" fokozaton csak egy alapáramot engedünk át a sorba kapcsolt motorokon. Soros fokozat kiválasztása esetén a motorok továbbra is sorba vannak kötve, de az előtétellenállások fokozatosan kiiktatásra kerülnek. Párhuzamos fokozaton két-két, egymással sorba kapcsolt motort párhuzamosan kötnek, s a 20. fokozat felé haladva fokozatosan kiiktatják a 13. fokozaton újra bekötött előtétellenállásokat."
stb.
Köszönöm a hasznos válaszokat! tanulmányozni fogom a témát, érdekes ez a mechanikus vezérlés... :)
16:29 - jogos :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!