Menet közben eddig az összes hévet hallottam kattogni. Valaki magyarázza meg légyszives, hogy mért van ez!
Köszi
2009. nov. 10. 13:15
1/9 Nemo kapitány (V.A.) válasza:
A felépítmény nem zakatolhat, marad a futómű, azon belül is a kerék. Minél nagyobb, annál hangosabb, a területe
T= r négyzet x pí,
ebből az r és a pí állandó, ezek nem zörögnek.
Marad a négyzet (!), ahogy az körbefordul a sarkain, na az kattog!
2009. nov. 10. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 Nemo kapitány (V.A.) válasza:
A sínek összehegesztési varratain zökken.
2009. nov. 10. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
egyik sem. :)
az egy kapcsolósor ami a motort kapcsolja. lehet is érezni, hogy a kattogással együtt változik a hév mozgása.
van egy tengely, aminek az egyik végén ül egy elektromos motor (ez a búgás, ami elöbb kezdődik, mint a kattogás).
a tengelyen bütykök vannak, amik a kapcsolókat vezérlik (ami maga a kattogás). ez azért jó, mer így nem a vezető keze alatt van az a párezer volt, ami kell a hév működéséhez.
ha láttál régi villamost (aminél a vezető egy kart tekergetett), az ugyanez, csak ott közvetlenül forgatják a tengelyt.
2009. nov. 10. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Kiegészíteném ezt azzal, hogy nem is maga a menet avagy fékhenger a zaj fő okozója, hanem a kontaktoroké, amit az említett henger vezérel. Az MIX., MX héveken a vezetőállásnál vannak ezek a kontaktorok is, míg az MX/A héveken a pótkocsiban a két végén a fejmagasságban lévő szekrényekben (AZ MX/A hév az amelyiken az áramszedő a középső kocsin, azaz a pótkocsin van)
2009. nov. 11. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
A kontaktorok azok, ahogy már mások is leírták. A kontaktor magyarul "egységkapcsolót" jelent, a gyakorlatban meg egy marha nagy relét. Az kattog.
2009. nov. 21. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Előző vagyok. Az is kattoghat, ha a kocsi valamelyik kereke meglaposodott. Ez akkor következik be, amikor valami okból hirtelen fékezni kell, és a fékek olyan erősen fognak, h a kereket álló helyzetbe blokkolják, és az így tovább csúszik a pályán. Ilyenkor az a felülete, ami a sínnel érintkezik az meglaposodik, és utána minden egyes fordulatnál ott döccen egyet a kocsi. Ez a pályának is rossz, mert lényegében szétveri az alépítményt, és a kocsinak is rossz, mert rázkódik.
2009. nov. 21. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
A 3. válaszolónak igaza van, de a második vagy nemtom hányadik nézzen meg egy sínt közelebbről miuvel a sínek nincsenek összehegesztve! Mine válaszolsz ha te se tudod mivan? Ez nem az áll al alku ne itt tippelgess
2009. dec. 10. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Utolsónak:
ha nincs összehegesztve, akkor mégjobban döcög, pláne ilyen hideg időben, amikor a sínszálak össze vannak menve. Ugye megnő a hézag, mégnagyobbat döccen a kocsi...te se okoskodj annnyira nagyon :-))
2009. dec. 11. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
1. a sínek nincsenek egységgé kovácsolva
2. a zárkapcsolók miatt. Amikor a hév vezetője lenyomja a menetgombot ( gomba alakú eszköz, mintha vetélkedőben nyomnád le amikor időre megy a játék ^^) akkor kattan egyet, fejjeb léptetve a motorok teljesítményét. Fékezésnél is kattog, igaz az más tészta, ott a kilincsmű elengedése után kapcsol be egyre nagyobb fékhatást a villanyfék. ^^
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!