Egyfolytában lemerül az akkumlátor a kocsiba. Meg lehet oldani áramkör megszakító kapcsolóval?
Vedd le gyújtásról.
Ésszerűbb megoldás lenne utána járni, hogy mi szívja le az akksit. Látogass meg egy villamossági szerelőt.
Minden megszakítás után újra kell kódolni a rádiót, de más nyalánkság is előfordulhat.
Azt kell megkeresni hova "tünik el az áram".
Aha, akkor jó eséllyel nem az akku rossz, de azt sem lehet kizárni amíg akkuteszterrel meg nem nézeted.
Viszont fogsz egy multimétert, és megnézed mennyi áram folyik ha semmilyen fogyasztó nem megy. (csak sorosan szabad bekötni) Ha nem is azonnal, de néhány perc alatt kb 20-40 mA körüli értéket kéne mérned. Ha ettől nagy mértékben eltér, akkor valami leszívja az akksit. Én a relék körül bogarásznék, mérés közbe egyesével kiveszed majd visszarakod. Ez kétemberes meló. De autóvillamossági szerelő jobban ért hozzá, keresd fel.
Kapcsolj ki minden fogyasztót és csukd be a kocsi ajtót,és nyisd fel a motorháztetőt és amikor leveszed az egyik sarut az aksiról és az számottevően szikrázik a le-fel vételkor akkor valamilyen fogyasztód lopja az áramot.
Ha nincsen szikrázás akkor zárlatos(gyári hibás )az aksi.
Én az elsőt tartom valószínűbbnek,irány egy autóvillamosságis.
Azt kapásból felejtsd el hogy egy kis lóf@sz kapcsolóval megszakítod az aksi fő áramkörét, aztán meg az első indításkor elégeted a vezetéket,még talán fel is gyújtod a kocsit.
Ne!
Ha akarod, beépíthetsz egy áramtalanítót. Három probléma van.
Az első az, hogy egy olyan áramtalanító, ami képes az akkumulátor környékén előforduló, akár 100 A feletti áramerősség megszakítására, eléggé drága és a motortérben kell matatni vele, mert legcélszerűbb a testkábelt megszakítani. A negatívon több ilyen is lehet, ezek azonban mind a karosszéria egy fémrészére csatlakoznak. Össze kell őket fogni, beiktatni a kapcsolót és kész. Indulás előtt a motortérben kell kajtatni, leállítás után is, közben meg nem működik semmi (még a központi zár sem, ha van).
A második probléma az, hogy a mai autók elektromos berendezései nem mind szeretik az áramhiányt. A rádió például szeret kódot kérni, de a CAN-buszos vezérlők is van, hogy hibakódként tárolják el az akku levételét. Feleslegesen pedig nem szoktuk növelni a hibakódok számát - egy idő után eljön úgyis az az idő, mikor lesz elég egyébként is. Egészen extrém esetekben "meg is hülyülhet" egy-egy elektronikus nyavalya.
Harmadszor pedig a problémádat ez nem oldja meg. Ha valami "leszívja" az akkut, azt javítani kell. A kiiktatás nem jó megoldás. Ha pedig cellazárlatos az akku, hiába áramtalanítod, mert az áram az akkun belül vész el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!