Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ezt sosem értettem a 2es...

Ezt sosem értettem a 2es metró a Duna alatt megy át? De azt hogy oldják akkor meg mert mindenki azt mondja hogy az alatt megy el és mivel a metró beépítése 20 métert kíván lejjeb ezért alatta fut el.

Figyelt kérdés
De akkor hogy hogy nem folyik be a víz vagy hogy oldották meg hogy munka közbe ne zavarjon? Vagy egyszerűen a duna mellet van elvezetve a metróhálozat

2012. febr. 26. 16:33
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Ennyi észkombájnt:

A metró építése során akkor jópáran meghaltak különböző okok miatt (ezt szintén nem szokták reklámozni). Akkor még a metró építés sokkal keservesebb és kockázatosabb volt, mint manapság, kis túlzással a munkások a saját két kezükkel ásták ki. Számold ki, hogyha csak 1 centivel nagyobb átmérőt akartak volna, az mennyi plusz anyag kitermelésével és betonnal járt volna (meg fogsz lepődni, mert hatalmas szám fog kijönni). Örültek hogy éppenohgy csak az alagútnyit meg tudták csinálni, nemhogy még plusz betonrétegeket huzigáljanak rá...


Kevered valamivel, talán a Határ úttal. Ott ténleg volt valami ilyesmi, de ott a víz alámosta és mindig alábetonoztak hogy ne csússzon meg az egész, de a pontos sztorit nem tudom.


Kérdező: a duna medre csak valami 8 méter mély. A meder alatt különböző talaj rétegek vannak, az egyik ezek közül vízzáró, így lehetséges az, hogy a víz a mederben marad és nem folyik el másfele :) Ebbe még eddig bele sem godnoltál mi? :P


A metrót ezen vízzáró réteg alatt vezetik, mondjuk 30m mélyen (csak példa). 8 m mély a duna, plusz 22 méter marad még. Azért az már elég. A metrót nem úgy találomra építik. Sok helyen vesznek talajmintát (igen a duna alatti rétegekből is) és meghatározzák a minták alapján hogy hol milyen réteg van, hol kell vezetni hogy minél könnyebben ki lehessen fúrni az alagutat.


A 4esnél pl. asszem ilyen agyagos márgás talaj volt, ami azért okozott némi kellemetlenséget, mert ráragadt a fúrópajzs tárcsájára, és kézzel kellett lekapirgálni.


Ha már megvan az alagút, akkor a nyomás az alagút külső falától befelé hat, vagyis mintha össze akarná nyomni az alagutat, ami a körív miatt nehezebb. Vannak csurgalék és egyéb vízelvezetők amik összegyűjtik az ilyen "kóbor" vizeket és kiviszik az alagútból.

2012. febr. 27. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!