Miért kell a buszon kétszer kuplungolni?
Figyelt kérdés
Régebbi buszokon, miért kell kétszer kuplungolni a sebesség váltásakor? Elvégre a motor felépítése ugyan az mint egy autóé, csak jóval nagyobb és erősebb.2012. febr. 16. 10:30
1/4 anonim válasza:
A motor felépítése ugyan az, de a sebváltó még nem volt "szinkronizált".
2/4 anonim válasza:
Ahogy első is írta, nem voltak szinkrontárcsák a váltóban, ezért az üres állásban még egyszer fel kellett engedni a kuplungot, hogy szinkronizálódjanak a sebességek a váltóban. Ma ezt megteszi maga a váltó, amikor elkezded tolni egy sebességbe. Először szinkronizál, és ahogy tovább nyomod a kart, már szinkron sebességű fogaskerekek fognak kapcsolódni.
3/4 anonim válasza:
Szerintem szinkronizált volt az, csak elkoptak a szinkrongyűrűk, cserélni meg luxus. Nekem is ilyen a kamion, új korában szinkronizált volt ( hátramenetet kivéve), 3/4/5-be viszont már dupláznom kell és "csak" 1 059 000km-van benne.
4/4 anonim válasza:
a "régebbi" buszokon valóban kétszer kellett kuplongozni, pontosan azért amit már előttem leírtak...
az egymilliós kamion előtt le a kalapot, én sem javíttatnám, inkább kétszer kulongozom... nem nagy ügy... automata kocsikkal szoktam járni, de felüdülés, ha kuplungos teherben kétszer nyomhatok egy váltásnál..olyan jópofa...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!