Tényleg csődbe megy a bkv? Jól veszem észre, hogy már ritkulnak is a járatok? Mi lesz ha tényleg bezár?
Nem csoda, ha csődbe megy. Karbantartásra, javításra, tehát a szolgáltatás színvonalának fenntartására alig költenek, a menetrendet nem tartják be.
A pénz jelentős része elmegy a vezetők havibérére (kis pénztárosok vagy sofőrök, akik a lényegi munkát végzik, ők nincsenek rendesen megfizetve, hogy nem törik össze magukat a munkában), aztán a rengeteg végkielégítés a többi vízfejűnek... Nem csoda, hogy hitel nélkül nem működik.
A közlekedés hatékonyságát rontja, hogy tele a város autóval, és az autók okozta dugóban a bkv sem tud haladni.
A bérlet viszont ilyen minőségű szolgáltatásokhoz képest drága.
Ezért az idiótábbak inkább kocsiba ülnek, mondván ha már dugóban ülünk, legalább ne lihegjenek a nyakamba..
Az okosabbak pedig biciklire pattannak, és így nem okoz gondot naponta 10-20-30 km-el odébb menni, még akár télen sem.
Első nagyon okos :D A pestiekkel igen gyakran előfordul, hogy 10-15 km-re laknak a munkahelyüktől, nem beszélve az agglomerációban lakókról. Onnan ők be nem sétálnak vagy tekernek a főúton, amire biciklivel amúgy tilos is rámenni. Pesten belül meg káosz lenne, bedugulna az egész város.
Mondjuk én szerencsés vagyok, mert csak 6 km-re lakom a sulitól, szóval másfél óra alatt be tudok sétálni - más kérdés, hogy akarok-e, ha beáll mind a hat sáv az úton és megfulladok a kipufogógázban.
Ne aggódj, nem fogják hagyni, hogy a bkv bezárjon. Akkor megállna az élet a városban, ami az egész országra nagyon negatív hatással lenne! Vagy ha a bkv be is zár, azonnal jön a helyébe más.
A magam részéről nem bánnám, ha bezárna a bkv. Nem mennének közpénzek rá... Inkább az lenne jó, ha sok kis magánvállakozó szállítaná az utasokat saját járművekkel. Pl Lengyelországban is olyan jól működnek a kisbuszok (az ottani bkv mellett).
A metrókat, villamosokat kellene csak a bkv-nak működtetnie.
A jelenleg bkv-nak adott állami pénzekből meg inkább a kis vállalkozókat kellene támogatni, hogy teremtesenek sok munkahelyet.
"gyakran előfordul, hogy 10-15 km-re laknak a munkahelyüktől,"
:-))
10-15 km az olyan 40-60 perc és még le sem izzadtál! :-)
Látszik, hogy sosem ültél biciklin!
"A pestiekkel igen gyakran előfordul, hogy 10-15 km-re laknak a munkahelyüktől"
Hát ez vidéken meg elég sok embernél 40-50 kilométer és 100x ritkábbak a busz/vonat járatok szóval szeritnem ne sírjatok ennyire
Rosszul látszik. Évekig jártam biciklivel, télen-nyáron. Épp ezért tapasztalatból tudom, hogy nem megoldás mindenre.
Végigtekerni az Üllői úton vagy bármely más hasonló forgalmú úton igen balesetveszélyes. Ráadásul ha abból indulunk ki, hogy dugó lesz (márpedig ha nincs bkv, akkor dugó van), akkor még haladni se nagyon lehet, mert igen kevés autósban van annyi kultúra, hogy ha már ő nem tud menni, legalább a biciklis elé ne álljon be. Dugóban annak a 10-15 km-nek a megtétele simán háromszor annyi idő, mint alapból.
H bringával járnék be, akkor minden nap, bő 2 órával kelhetnék korábban + elég erős emelkedőm lenne. (Mind a irányba vannak szép emelkedők.)
Mellesleg azon az úton nem is közlekedhetnék kerékpárral.
Ez nem megoldás.
Sajnos az autóval közlekedés sem, ilyen árak mellett.
Hmm, lehet leteszek egy motoros jogsit is, egy 125-ös motorral már lehet közlekedni is...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!