Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem ütköznek össze a...

Miért nem ütköznek össze a metrók?

Figyelt kérdés
ha a Deák térnél mind a 3 metró talizik, hogy hogy nem ütköznek össze. de a 2-es metró lentebb megy mint a 3-as? mert a 3-as metróhoz rövidebb a mozgó lépcső. de most tényleg,ez hogy van?

2011. dec. 1. 22:32
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

szuper:D köszönöm:D

ma is okosabb lettem:D

2011. dec. 1. 23:15
 12/16 anonim ***** válasza:

Nem vagyok geológus, ezt előre bocsátom.


Minden folyó medre alatt van egy vízzáró anyag vagy milyen réteg, ami megakadályozza hogy elfolyjon a víz, különben nem maradna ott a folyó :) Tehát tul. képpen a természet magának csinál egy "félcsövet" amiben megy a folyó.


A lényege az alagútfurásnak, hogy ezen agyagréteg alatt /benne kell fúrni, és akkor tul. képpen majdnem olyan mintha simán a "szárazföldön" fúrnának, "semmi extra" nincsen benne, elég csekély a vízbetörés esélye. A 4-es metrónál inkább ügye az votl a gond, hogy beleragadt a pajzsba az agyag, kézzel kellett leszedni róla :P


Amúgy az a 30 méter mélység nem hangzik soknak. De azért az bizonyám sok. Volt szerencsém lent járni a gellért téri metróállomáson, amikor még nem voltak bent a mozgólépcsők, sőt még az alaplemezt sem betonozták le rendesen. Bányalifttel vittek le (az út kb. 1 perc volt :P és egészen elképesztő volt az a mélység, ilyenkor érti csak meg igazán az ember hogy mennyi is az. Amikor majd a nagyközönség is látni fogja, akkor ezt a mélység érzetet már csökkenteni fogja a sok vizuális elem, ami megtöri a teret, a mélységet. Meg ügye felbetonozták az alaplemezt, peront, stb.. az kb. még plusz 3 méter beton...


Amúgy gondolj bele, hogy a csalagút meg végig tenger alatt megy és valami 50km hosszú :)

2011. dec. 1. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%
Egymás alatt vannak az állomások ha nem tűnt volna még fel. :) Amúgy ha a 4es metró is kész enne az még egy szintel alatta lenne. ugy van kiszintezv a pálya hogy nem veszed észre hogy lefelé megy. amúgy meg egy pár sínen csak egy irányba mennek a szerelvények. arra kell csak vigyázniuk hogy ne menjenek a másik hátuljába. de azt látja a mertó vezető mert van lámpa a metrószerelvényeken is. meg tartani kell a menetidőt is azaz 2 metró elméletileg nem is lehet látótávolságban emiatt. (azért az megcsak feltőnő lenne a vezetőnek ha látná a másik kukac végét.
2011. dec. 2. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
De a lényeg az hogy 2metróvonal nem keresztezi egymást 1 magasságba. Elágazások elvétve vannak de olyan kereszteződés nincs a síneken mint az úton vagy a vasútnál.
2011. dec. 2. 05:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
100%

"

ugy van kiszintezv a pálya hogy nem veszed észre hogy lefelé megy.

"

A metróvonal tervezési szakaszában a vonal teljes mentén mintafúrásokat végeznek, és megnézik milyen mélységben milyenek a talajviszonyok. Úgy kell csinálni, hogy a fúrás minél könnyebb legyen, ne kerüljön sokba, és persze ne legyenek benne túl nagy/meredek irányváltozások, a felszínen levő házak se süllyedjenek meg, stb...


A már kész levő metróvonalakon is amikor jön be a metró az állomásba és bevilágítja az alagutat, azért lehet látni elég szép íveket és elég meredek szakaszokat, látszik ahogy jön "lefele" a metró.


[link]



"

amúgy meg egy pár sínen csak egy irányba mennek a szerelvények. arra kell csak vigyázniuk hogy ne menjenek a másik hátuljába.

"


Olyan biztosító berendezések vannak, amik ezt - elvileg - megakadályozzák. Vörös jelzésnél ha a metró mégis továbbmenne, az automatikus védelem akkor is megállítja - vészfékezi - a metrót.


" de azt látja a mertó vezető mert van lámpa a metrószerelvényeken is."


Mire azt meglátná már egymásba is mentek volna, ez nettó hülyeség.



"

meg tartani kell a menetidőt is azaz 2 metró elméletileg nem is lehet látótávolságban emiatt."


Állomástávolságú közlekedés van nálunk, azaz két állomás között mindig csak egy metró lehet bent, de ezt meg a bizt. ber.-ek biztosítják.


"

(azért az megcsak feltőnő lenne a vezetőnek ha látná a másik kukac végét.

"


Akkor már konkrétan kb. csak a kereszt vetés maradna hátra. Mire meglátná a másik végét, már esélytelen lenne megállnia...



Egyébként Londonban vannak olyan állomások, ahol akár 4-5 metró is találkozik. Na ott mire átérsz egyik vonalról a másikra az sok-sok mozgólépcső, gyalog alagút, és több perc :) Csak mész és mész és még mindig a föld alatt vagy, és egyre mélyebbre kerülsz...

2011. dec. 2. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
51%

Úr isten kérdező, te mekkora hülye vagy! Nem a Dunával párhuzamosan megy a metróalagút, hanem a Dunára merőlegesen!

Annyi eszed sincs mint egy hámozott banánnak!

2011. dec. 2. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!