Miért nem ütköznek össze a metrók?
szuper:D köszönöm:D
ma is okosabb lettem:D
Nem vagyok geológus, ezt előre bocsátom.
Minden folyó medre alatt van egy vízzáró anyag vagy milyen réteg, ami megakadályozza hogy elfolyjon a víz, különben nem maradna ott a folyó :) Tehát tul. képpen a természet magának csinál egy "félcsövet" amiben megy a folyó.
A lényege az alagútfurásnak, hogy ezen agyagréteg alatt /benne kell fúrni, és akkor tul. képpen majdnem olyan mintha simán a "szárazföldön" fúrnának, "semmi extra" nincsen benne, elég csekély a vízbetörés esélye. A 4-es metrónál inkább ügye az votl a gond, hogy beleragadt a pajzsba az agyag, kézzel kellett leszedni róla :P
Amúgy az a 30 méter mélység nem hangzik soknak. De azért az bizonyám sok. Volt szerencsém lent járni a gellért téri metróállomáson, amikor még nem voltak bent a mozgólépcsők, sőt még az alaplemezt sem betonozták le rendesen. Bányalifttel vittek le (az út kb. 1 perc volt :P és egészen elképesztő volt az a mélység, ilyenkor érti csak meg igazán az ember hogy mennyi is az. Amikor majd a nagyközönség is látni fogja, akkor ezt a mélység érzetet már csökkenteni fogja a sok vizuális elem, ami megtöri a teret, a mélységet. Meg ügye felbetonozták az alaplemezt, peront, stb.. az kb. még plusz 3 méter beton...
Amúgy gondolj bele, hogy a csalagút meg végig tenger alatt megy és valami 50km hosszú :)
"
ugy van kiszintezv a pálya hogy nem veszed észre hogy lefelé megy.
"
A metróvonal tervezési szakaszában a vonal teljes mentén mintafúrásokat végeznek, és megnézik milyen mélységben milyenek a talajviszonyok. Úgy kell csinálni, hogy a fúrás minél könnyebb legyen, ne kerüljön sokba, és persze ne legyenek benne túl nagy/meredek irányváltozások, a felszínen levő házak se süllyedjenek meg, stb...
A már kész levő metróvonalakon is amikor jön be a metró az állomásba és bevilágítja az alagutat, azért lehet látni elég szép íveket és elég meredek szakaszokat, látszik ahogy jön "lefele" a metró.
"
amúgy meg egy pár sínen csak egy irányba mennek a szerelvények. arra kell csak vigyázniuk hogy ne menjenek a másik hátuljába.
"
Olyan biztosító berendezések vannak, amik ezt - elvileg - megakadályozzák. Vörös jelzésnél ha a metró mégis továbbmenne, az automatikus védelem akkor is megállítja - vészfékezi - a metrót.
" de azt látja a mertó vezető mert van lámpa a metrószerelvényeken is."
Mire azt meglátná már egymásba is mentek volna, ez nettó hülyeség.
"
meg tartani kell a menetidőt is azaz 2 metró elméletileg nem is lehet látótávolságban emiatt."
Állomástávolságú közlekedés van nálunk, azaz két állomás között mindig csak egy metró lehet bent, de ezt meg a bizt. ber.-ek biztosítják.
"
(azért az megcsak feltőnő lenne a vezetőnek ha látná a másik kukac végét.
"
Akkor már konkrétan kb. csak a kereszt vetés maradna hátra. Mire meglátná a másik végét, már esélytelen lenne megállnia...
Egyébként Londonban vannak olyan állomások, ahol akár 4-5 metró is találkozik. Na ott mire átérsz egyik vonalról a másikra az sok-sok mozgólépcső, gyalog alagút, és több perc :) Csak mész és mész és még mindig a föld alatt vagy, és egyre mélyebbre kerülsz...
Úr isten kérdező, te mekkora hülye vagy! Nem a Dunával párhuzamosan megy a metróalagút, hanem a Dunára merőlegesen!
Annyi eszed sincs mint egy hámozott banánnak!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!