Hogy áll az Alstom metrókocsi-ügy? Lesznek, nem lesznek új metrók?
Nemrég olvastam egy hírportálon és egy budapesti politikai lapon az hogy Alstom kocsik 100%-hogy nem lesznek forgalomban, a vita és a nyomozás csak arról szól hogyan és miként kapja vissza a pénzt a főváros.
A nyomozás lezárása után szeretnének kiírni új közbeszerzési pályázatot ami magában is 5 év(leszállításig)+a nyomozás ideje.Tehát talán ezen évtized vége felé láthatunk új metrókocsikat, nagyjából a 4-es metró üzembehelyezése idején.Egyes hírek szerint a Siemens céggel szemeznek a BKV fejesei, ugyanis a Combino is Siemens gyártmány így üzembentartási és szervízelési folyamatokat egy kézben tarthatnák BKV-n belül.Itt jegyezném meg hogy az új trolik is Siemens gyártmányok lennének, tehát jó eséllyel ez lesz a befutó(így tényleg minden egyforma lenne).
Ahoj!
Egyelőre perelnek, meglátjuk, hogy mi lesz a végén. A Siemens-érát nem értem hogy jön ide. A Siemens szeretné kezdeni a biztosítóberendezések telepítését a metróalagútba, de figyelembe kell venni, hogy szovjet szabványú alagútjaink vannak.
Szóba jöhet még az új orosz gyártmány is vagy prágai mintára a régi kocsik felújítása. Elég sok lehetőség áll fenn.
Siemens trolijaink meg nincsenek, az új trolik mind Ganz/Skoda-Ganz gyártmányúak és azokat egy ideig nem kell cserélni, ellenben az Ikarus, Ganz, Skoda-Ganz és Siemens trolikkal abszolút fenntarthatatlanná válna a troliüzem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!