Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem áramvonalasak a...

Miért nem áramvonalasak a metrószerelvények?

Figyelt kérdés
2009. máj. 8. 21:18
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

sztem azért mert drágább is lenne a szerelvény, másodszor pedig amikor tervezve lettek a szerelvények, akkor még nem is igazán merült fel az áram vonalasság kérdése.

Meghát a légnyomás változás amit a metró hoz létre, nem biztos hogy kisebb lenne.

2009. máj. 8. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
A metró szerelvények már nagyon-NAGYON régi konstrukciók, ez a fő ok. Akkoriban már az is szép teljesítmény volt hogy mennek. A 4-es metró szerelvényei már áramvonalasabbak lesznek!
2009. máj. 8. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Mert nincs rá igazából szükség hogy áramvonalasak legyenek. Max mennek 70-80al, de szerintem ez már nagyon a vége lehet. A sebesség növekedésével a levegő ellenállása nem egyenes arányosságban nő, hanem hatványozottan, de valaki fizikus egészítsen ki. Ellenben a doboz formába több ember befér, valószínűleg karbantarthatóbb, értsd a nagy orosz alkatrészek szellősebben elférnek, könnyebb hozzáférni, áttekinthetőbb, nem kell kibányászni X majd Y alkatrészt hogy utána Z hez hozzá lehessen férni.

Az áramvonalasabb újabb metró valószínűleg csak a kor divatja (ahogy régen pl a króm volt az), a nagyobb sebességhez megfelelő minőségű sínpálya is kell, kérdés hogy ez adott lesz-e.

2009. máj. 11. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
65%
Egy metró 80-90-el megy,ha a vezető főlé megy letiltja...Tehát ha a metró felmegy 100-ra akkor szépen elkezd lassulni a metró,akármit csinálsz is...Így van ez villamoson is.Ide már nem nagyon kell áramvonalasság szerintem.
2009. júl. 27. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 bumbi02 ***** válasza:
100%
ezen én is gondolkodtam h miért nem áramvonalas, akk az nem azt jelenti hogy kikéne használni h tudna mittomén pl 120al menni hanem hogy kevesebb energiába (igy pénzbe) kerülne ugyanaz a sebesség.. bár nemtom mennyit számit...
2009. okt. 29. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
egyrészt a metró nem megy 120-al, másrészt nem lenne olcsóbb mert már maga az a tény hogy 120-al menjen akár vákumban is több energiát fogyaszt mint hogy 60-al de légköri nyomáson, vágod, hiába lenne áramvonalasabb már maga a sebesség elrése is túl költséges lenne főleg, mert ígyis 1-2 percre vannak a megállók.
2009. okt. 30. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
ja már vágom köszi.
2009. okt. 30. 17:50
 8/10 bumbi02 ***** válasza:
100%
nem irtam azt hogy 120al megy, vagy annyival mehetne.. csak hogyha áramvonalasabb akkor pl a 60as sebességet kevesebb energiával is elérné
2009. nov. 1. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Asmodeus ***** válasza:
100%

2-es vonalon 70km/h a maximum megengedett

3-as vonalon pedig 80km/h....


Tehát nem mennek a metrók 90-100-120-al, nem is bírná a pálya...

2009. nov. 30. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 bumbi02 ***** válasza:
100%

nem érted hogy mit akartam mondnai...


nem arról van szó h ha áramvonalas lenne akkor mehetne 120al, hanem h ha áramvonalas lenne kisebb energiával elérné ugyanazt a sebességet ->olcsóbb lenne ,

szósincs arról h kikéne használni a végsebességet csak ugye áramvonalassággal vmennyit nőne a végsebesség viszont igy könnyebb lenne elérni a 70es megengedett határtkevesebb energia igy olcsóbb lenne...vágod?:)

2009. nov. 30. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!