Miért nem áramvonalasak a metrószerelvények?
sztem azért mert drágább is lenne a szerelvény, másodszor pedig amikor tervezve lettek a szerelvények, akkor még nem is igazán merült fel az áram vonalasság kérdése.
Meghát a légnyomás változás amit a metró hoz létre, nem biztos hogy kisebb lenne.
Mert nincs rá igazából szükség hogy áramvonalasak legyenek. Max mennek 70-80al, de szerintem ez már nagyon a vége lehet. A sebesség növekedésével a levegő ellenállása nem egyenes arányosságban nő, hanem hatványozottan, de valaki fizikus egészítsen ki. Ellenben a doboz formába több ember befér, valószínűleg karbantarthatóbb, értsd a nagy orosz alkatrészek szellősebben elférnek, könnyebb hozzáférni, áttekinthetőbb, nem kell kibányászni X majd Y alkatrészt hogy utána Z hez hozzá lehessen férni.
Az áramvonalasabb újabb metró valószínűleg csak a kor divatja (ahogy régen pl a króm volt az), a nagyobb sebességhez megfelelő minőségű sínpálya is kell, kérdés hogy ez adott lesz-e.
2-es vonalon 70km/h a maximum megengedett
3-as vonalon pedig 80km/h....
Tehát nem mennek a metrók 90-100-120-al, nem is bírná a pálya...
nem érted hogy mit akartam mondnai...
nem arról van szó h ha áramvonalas lenne akkor mehetne 120al, hanem h ha áramvonalas lenne kisebb energiával elérné ugyanazt a sebességet ->olcsóbb lenne ,
szósincs arról h kikéne használni a végsebességet csak ugye áramvonalassággal vmennyit nőne a végsebesség viszont igy könnyebb lenne elérni a 70es megengedett határtkevesebb energia igy olcsóbb lenne...vágod?:)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!