InterCity vonaton milyen a 2. osztályú kocsi?
Csak annyi, hogy 3 helyett 4 ülés van egy sorban. Kicsit szűkebb és annyi.
Miért nem raknak rá? Mert nincs miből rárakni...
Nem rosszabb. Kicsit sűrűbb az ülésezés: az 1. osztályon 3 szék van egy sorban, a 2. osztályon 4. De általában még az ülések típusa is megegyezik.
Egyébként pedig ha betelt az 1. osztály, nem az a legegyszerűbb megoldás, hogy ráakasztanak még egyet. Ha te egyedül ülnél abban az új kocsiban, az ráfizetés (súlyos összeg egy kocsi közlekedtetése). Ha nem telik meg kellő mértékben az 1. osztályú kocsi, akkor nem erőlködnek vele. Illetve az IC-szerelvények egész nap összecsatolva közlekednek, csak a mozdony jár körül rajtuk, mikor visszafordulnak. Ha rákapcsolnak még egy 1. osztályú kocsit és nincs rá szükség, akkor lehet vele tili-tolizni, hogy hová tegyék. Illetve a kocsiösszeállítás is olyan, hogy az 1. osztályú kocsit a 2. osztályúak egyik végére sorozzák rá (esetleg közé a büfékocsit). Ezt nem biztos, hogy lehet tartani egy véletlenszerűen besorozott IC-kocsival.
Egyszer nem volt már jegy a másodosztályra, ezért az elsőosztállyal voltam kénytelen utazni (nem volt már kedvem elmenni egy másik állomásra, ahol alternatív megoldásként gyorsvonattal utazhattam volna) , plusz ezer forintért. Nagyon föl voltam háborodva, hogy semmi extrát nem kaptam, meg is kérdeztem a kalauzt, mi a különbség az első meg a másodosztály között, ő röhögve felelte, hogy szebbek az üléshuzatok. Ebben igaza is volt, csak ez nekem rohadtul nem érte meg a pluszpénzt.
Persze ez egy Budapest Keleti-Nyíregyháza IC-n volt, az ország más részeit biztos nem szarja le ennyire a MÁV.
"Persze ez egy Budapest Keleti-Nyíregyháza IC-n volt, az ország más részeit biztos nem szarja le ennyire a MÁV."
Ezt fontos volt hozzátenni mindenképpen. Még megfűszerezhetted volna egy kis mocskos nyugat szegény kelet, bla-bla-bla dumával is úgy az igazi.
Amúgy elmondom neked nincs a MÁV-nak nyugati és keleti kocsiparkja, ugyanazok a típusok futnak mindenhol...
Én is keletezzek egy kicsit? Szeretném a csúnya lenézett keleti Debrecen autóbuszparkját Budapesten látni. A BUDAPESTIEK NEM ÉRDEMLIK MEG AZT AMIT A KELETIEK?!!?!? :)
" ugyanazok a típusok futnak mindenhol... "
Szeretnék én ilyennel utazni az északkeleti országrészbe.
"Szeretnék én ilyennel utazni az északkeleti országrészbe."
Hatvanba, Sülysápra, Gödöllőre az év minden szakában megteheted kedvedre. Talán Hatvanba is ezek járnak. Azt hiszem mindegyik elég ÉK-i település.
Ezek nagy kapacitású elővárosi motorvonatok 4-5 kocsis szerelvényt vált ki egyedül, ne mocsajpusztai billegős járaton keresd, ahol 20-30 ember utazik.
Sőt, Szolnokra is jártak egy időben, de szerintem hétvégén még most is.
Mintha Szolnok is Keleten lenne, Bár rá az északot már nehezebb ráfogni :)
Amúgy megjegyzem, hogy jó példával álltál elő, hiszen ezeket a motorvonatokat a gyártó Stadler Pusztaszabolcson tartja karban, de ennek ellenére is elingáznak a Keleti országrészbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!