Mi a véleményetek az új 3. generációs INTERCITY kocsikról?
Erre gondolsz? [link]
Ilyenen utaztam párszor első osztályon, szerintem egész jó.(maradt tágas, a nito jobba nelfér az asztalon, mindenhol van 220V) A 2. osztályt nem próbáltam.
Ha megengeded én az üzemeltetői szempontot képviselném: Egy nagy rakás szar az egész. Nem véletlenül van belőle 10 db és nem véletlenül nem szorgalmazza senki hogy több legyen.
Az üléseken alkalmazott bevonatok kritikán aluliak. Szimplán a felmosástól a rögzítő bakok teljesen elrohadtak. A kuka nehezen üríthető, az ajtóvezérlés hulladék. A digitális kijelző nem működik csak akkor ha van 1.o. a vonatban, és az is 3G. A bemondások szintén ugyanígy nem működnek 1.o. nélkül. A belső színvilág pocsék igaz ez esztétika.
A külső feliratok lekoptak a gépi tisztítástól ez 2 év alatt elfogadhatatlan, ahogyan az is, hogy a külső fényezés 2 év alatt annyit öregedett amilyet a 4-5 éves kocsik fényezésén szoktunk mérni.
Szumma: kritikán aluliak mind.
az elsőnek: igen arra gondoltam
Ezek csak Bp.-Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok-Bp. útvonalon járnak? Jöhetnek még válaszok.
Utasként én kedvelem őket, egy fokkal jobbak, mint a Bp InterCity-kocsik. A székeik tűrhetőek (nem szeretem a modern, vékony szivacsos üléseket, de ez az én bajom), az asztal pedig egyenesen kiváló: nem láttam még olyan kocsit, amin kényelmesen tudtam volna olvasni, de itt jól le tudom támasztani az újságot (keresztrejtvényt is fejtettem már), mégsem akadok bele, mikor felszállok. Az is külön öröm, hogy van árnyékoló és fentről lehet lehúzni, tehát ha zavar a nap, nem kell teljes sötétségbe burkolózni.
Viszont egyes megoldásaik zavaróan gyengék: a konnektorok fedelei már rég leperegtek (vagy nem is voltak?), a ruhaakasztók is szeretnek elbúcsúzni az oldalfaltól és a belső ajtók vezérlése néha teljesen fejreáll. Néha egyáltalán nem zárnak automatikusan, néha pedig zárás közben nem nyílnak vissza a nyitógomb megnyomására, a derék utas pedig oldja meg valahogy a problémáit.
Az ülések elhelyezése pedig nekem valahogy nem eléggé kényelmes. Kár, hogy a csomagtartó külső szélén nincs fogas, így télen két nagykabát mellé kell ülnöm, ha az ablak mellé szól a jegyem. Ez pedig igen kényelmetlen, nem tudom, miért. Vagy a fogas van rossz helyen, vagy az ülés, de a Bp-ken és Bpmz-ken jobban elférek, ha kabát lóg mellettem.
Illetve egy dolgot nem értek még. Most újak a kocsik, még vagy 10 évig szolgálniuk kell. Vettünk szép, új Bombardier TRAXX-okat, amik tudnak 160-nal húzni és majd lesznek nekünk 160-as pályáink (ezt ígérik). Akkor miért 140-esek a kocsik?
Jó kezdeményezés volt, de van még mit finomítani rajtuk. Például külkés rész mindenképpen kellett volna bele. A lámpa pont a szemembe világít, inkább ilyen kellene bele: [link] (ez csak látványterv, mielőtt valaki megkérdezné). Néhány dolgon módosítani kell, és jó kocsi lenne belőlük :)
Az utastájékoztatás tényleg csak akkor működik, ha van 1. osztály a szerelvényben, de ez nem baj, annak úgyis kell lenni benne. Még kéne 3G-s étkező, meg vezérlőkocsi ( [link] és minden jó lenne :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!