A vonatsinek között és körül miért vannak kövek? Milyen kövek azok pontosan?





a fentieken kívül a kő azért kell mert a vonat rázza ki a talpfákat, a helyéről de a kő is tud mozogni így automatikusan vissza tud tömörödni. Ezért ellensége a gaz a sínpályának, mert idegen anyagot visz bele a pályába megköti a port, elsárosítja a kövek összeragadnak, és kiverődnek a talpfák. A királyi vasutak idején pályaszakaszonként pályafenntartó ember tartotta karban a pályát. A pálya mellett kapott házat ahol élt. Ha ott egyetlen fűszál is kinőtt, repült az illető.
A tömörítés nem összetévesztendő az aláveréssel. Az aláverés azt jelenti, hogy a sínpályát egyenesre kell "kihúzni" mert ha csak lerakják a talpfát, arra a síneket, az görbülni fog minden irányba. Ekkor jön az aláverő gép és addig pofozza a talpfák alatt a kőágyat, amíg a talpfa nem emelkedik , süllyed, jobbra/balra igazodik, amíg a sín vízszintesen és függőlegesen nem kerül egyenesbe. Mivel a szerelvények idővel azért szétrázzák ezt is, de az ágy is mozoghat, ezért az aláverő géppel időszakonként helyreigazítják a pályát. Ha a kőágy elsárosodik akkor ez már nem működik csak a csere segít
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!