Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vonatsinek között és körül...

A vonatsinek között és körül miért vannak kövek? Milyen kövek azok pontosan?

Figyelt kérdés
2011. okt. 12. 09:01
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Azok tartják egy helyben a síneket a talpfák segítségével,a köveket betömörítik a földbe így a sín nem rezeg nem mozdul el.
2011. okt. 12. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Alex Lion ***** válasza:
98%

A töltéskőnek több feladata is van: Egyrészt nem elvezeti a csapadékot a pályáról, másrészt a talpfák és a talaj között közvetíti a vonat súlyát, és a rezgést is jobban képes elviselni a pálya, mintha szilárdan rögzítve lenne a talajhoz.


Üdv: Egy vasútgépész

2011. okt. 12. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Gyakorlatilag a pálya alátámasztására szolgál, a pálya a vonat súlyát az aljzatnak adja át a keresztaljakon keresztül.
2011. okt. 12. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 dirtboy ***** válasza:
100%
a kövek pedig bazalt vagy andezit.
2011. okt. 12. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

A vasúti pályának nagy teherbírásúnak, ugyanakkor rugalmasnak kell lennie, mindeközben stabilnak is, hiszen a vonat súlyát el kell bírnia, ezért pl. mocsárra nem lehet pályát tenni :P Mivel nagyon nagy távolságú vasutakról van szó, olyan megoldás kell ami igénytelen és viszonylag olcsó.


Minden feltételnek a kő felel meg a legjobban. A talpfák nem "csak úgy" vannak, hanem azok alá van "be verve" a kő, és lényegében a kő viseli a pálya súlyát. Persze alá lehetne betonozni az egész pályát is, csak baromi drága lenne...


Ajánlom figyelmedbe ezt a videót:

[link]

2011. okt. 12. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim válasza:
42%
A víz vitte oda, csak azért nem látod a vizet, mert elment kőért! :)
2011. okt. 14. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 fabijoe válasza:
Andezitet csak akkor használnak, ha bazalt szállítása túl költséges lenne (messziről kellene hozni). A bazalt finom szemcsés szövete (apróbb ásványai) miatt sokkal szilárdabb és kopásállóbb, mint az andezitek többsége.
2011. okt. 16. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim válasza:
A vonat sínek alatt zúzott andezit, de leggyakrabban bazalt található, rezgés elnyelés, és statikai súlyelosztás miatt. A megállók környékén lévő barnás elszíneződések, a mozdonyról és a vagonokról fékezéskor lemorzsolódó vasoxid réteg. vagy is rozsdapor. Ezt a kőágyást, egy betömörített talaj tetejére kb szemnagyság szerint helyezik el és a vasútépítőktől tanulva azt hiszem ~10cm-ként betömörítik, a legfelső réteget viszont nem. Mert manapság az úgy mond utolsó tömörítést, sínpárfektető nehézgépek végzik el.
2011. okt. 16. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 P.Árcsibáld válasza:
továbbá a vonatból távozó szenyvizet nyeli el
2011. okt. 17. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:

" Milyen kövek azok pontosan?"


Sínkövek.

2011. okt. 17. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!