Azok tartják egy helyben a síneket a talpfák segítségével,a köveket betömörítik a földbe így a sín nem rezeg nem mozdul el.
2011. okt. 12. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 Alex Lion válasza:
A töltéskőnek több feladata is van: Egyrészt nem elvezeti a csapadékot a pályáról, másrészt a talpfák és a talaj között közvetíti a vonat súlyát, és a rezgést is jobban képes elviselni a pálya, mintha szilárdan rögzítve lenne a talajhoz.
Üdv: Egy vasútgépész
2011. okt. 12. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Gyakorlatilag a pálya alátámasztására szolgál, a pálya a vonat súlyát az aljzatnak adja át a keresztaljakon keresztül.
2011. okt. 12. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 dirtboy válasza:
a kövek pedig bazalt vagy andezit.
2011. okt. 12. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
A vasúti pályának nagy teherbírásúnak, ugyanakkor rugalmasnak kell lennie, mindeközben stabilnak is, hiszen a vonat súlyát el kell bírnia, ezért pl. mocsárra nem lehet pályát tenni :P Mivel nagyon nagy távolságú vasutakról van szó, olyan megoldás kell ami igénytelen és viszonylag olcsó.
Minden feltételnek a kő felel meg a legjobban. A talpfák nem "csak úgy" vannak, hanem azok alá van "be verve" a kő, és lényegében a kő viseli a pálya súlyát. Persze alá lehetne betonozni az egész pályát is, csak baromi drága lenne...
A víz vitte oda, csak azért nem látod a vizet, mert elment kőért! :)
2011. okt. 14. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 fabijoe válasza:
Andezitet csak akkor használnak, ha bazalt szállítása túl költséges lenne (messziről kellene hozni). A bazalt finom szemcsés szövete (apróbb ásványai) miatt sokkal szilárdabb és kopásállóbb, mint az andezitek többsége.
2011. okt. 16. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
A vonat sínek alatt zúzott andezit, de leggyakrabban bazalt található, rezgés elnyelés, és statikai súlyelosztás miatt. A megállók környékén lévő barnás elszíneződések, a mozdonyról és a vagonokról fékezéskor lemorzsolódó vasoxid réteg. vagy is rozsdapor. Ezt a kőágyást, egy betömörített talaj tetejére kb szemnagyság szerint helyezik el és a vasútépítőktől tanulva azt hiszem ~10cm-ként betömörítik, a legfelső réteget viszont nem. Mert manapság az úgy mond utolsó tömörítést, sínpárfektető nehézgépek végzik el.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!