Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért retkesek a vonatok?

Miért retkesek a vonatok?

Figyelt kérdés
Nem tudom elképzelni, hogy most miért. Ennyire rosszul megy nekik, hogy legalább évente egyszer normálisan nem tudnák kitakaríttatni őket? Habár, egyik ismerősöm mesélte, hogy egyszer látta a mosdót takarítani, de a falat is meg a wc-t is ugyanazzal a ronggyal törölték. Nem az új vonatokról beszélek, hanem a távolságiakról. Büdösek és retkesek.
2011. júl. 24. 14:38
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%

Takarítják pedig ezeket, én már nem egyszer láttam. Meg ébresztettek takarítók a déliben :D de az is igaz, hogy sokat utazom vonattal.

Az is probléma, hogy sok olyan része van a régi vonatoknak, amit fizikai képtelenség takarítani, és 40 év alatt igen sok kosz összegyűlt rajtuk.

És igen, az is, hogy nincs pénz. Ez azt is jelenti, hogy a vonatok folyamatosan mozgásban vannak, és azt is, hogy nem nagyon lehet őket kivonni a forgalomból egy nagytakarítás idejére, mert nincs ami menjen helyette!

2011. júl. 24. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:
Hát oké. De ez akkor is egyszerűen gáz és megdöbbentő. Fel sem tudom fogni, hogy ez ellen nem tesznek semmit, és hogy a közegészség ügy...akármi is foglalkozik ezzel, nem csinál semmit. Ha egyszer jól megbüntetnék őket, szerintem kerülne innen-onnan elő egy kis pénz takarításra. Ez nem nem tiszta, hanem konkrétan mocskos.
2011. júl. 24. 15:04
 13/22 anonim ***** válasza:
42%
Én első osztályon utazok, de teljesen elégedett vagyok a tisztasággal.
2011. júl. 24. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Az igazat megvalva amíg a MÁV-ba öntött milliárdok arra mennek el, hogy sok fölösleges embert alkalmaznak, és a MÁV azért üzemel, hogy az emberek ne legyenek munkanélküliek, addig nem lehet a pénzt észszerűbben felhasználni, és pl. a takarításra többet költeni.
2011. júl. 24. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Angliában szép tiszták a vonatok.de ez azért van,mert magáncégek tulajdonába van,és ők a tisztaságot is megfizettetik az utasokkal. négyszer olyan drága a vonatjegy,de tiszta.

Voltam Indiába.Ott a vasút az állam kezében van.Én nemhogy leülni,de kapaszkodni sem mertem annyira ragadt a kosztól.Már azon gondolkodtam hogy miért nem voltam olyan okos mint a helybeliek akik pár paisáért a vonat tetején utaztak..

Szóval egyes országokhoz képest a mi vonatunk nem is olyan koszos..

2011. júl. 24. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

"Átlag hetente-kéthetente takarítják őket, szemetet viszont a végállomáson ürítik."


Nem.


T0 szintű takarítás a szerelvény minden fordulóállomásán van abban az esetben ha a fordulóidő minimum 20 perc. Tartalmazza a padló és előterek felseprését, szeméttárolók ürítését. (Illetve nyári időszakban elvileg a víz töltését minden esetben azonban erre általában kevés az idő.)

T1 szintű takarítás a távolsági szerelvényeken kell végezni megegyezik a T0-val kiegészülve a kisasztalok és előtéri fogantyúk takarításával.

T2 szintű takarítást 24 óránként egyszer kell végezni, lehetőség szerint a telepállomáson. Padló felseprése, felmosása, kisasztalok törlése, szeméttárolók ürítése, előtéri falak tisztítása.


Az T0-T2 takarításokat szerlevényfordulóba tervezetten kell elvégezni, tehát ezekre a tiszttításokra szerelvényforduló szerint idő van. (Gyakorlatilag ha késik a szerelvény akkor már nincs...)


Efelett vannak T3 és T4 szintű takarítások.


A T3 takarítást minden kocsin (Itt már kocsiról beszélünk, eddig ugye szerelvényekről beszéltünk.) félévente 1x kell elvégezni.

A T3 a teljes belső szerkezet tisztítását jelenti a mennyezet kivételével, általában egy fél napos munka egy kocsinál. Ebbe beleértendő az üléshuzatok gépi tiszítása is.


A T4 takarítás a T3-al egyezik, e a mennyezetet is magában foglalja, le kell bontani a lámbabúrákat is és azt is tisztítani.


A T3 és T4 takarítások több napra lefoglalják a kocsit, mert ki kell száradnia az üléseknek a gépi tisztítás után.


Tehát hangsúlyozom, az előterekben lévő papírokra NEM a takarításokat jelzik, hanem a T2 és annál magasabb szintű elvégzett takarításokat. Sajnos a takarítók (mivel többségük a 8 általánost 4 első és 4 másodosztállyal járta ki) nem jegyzik be a takarítás tényét a lapra.

Gyakorlatilag nincs is értelme annak a lapnak, mert a MÁV átveszi a takarításokat, tehát az utas felé csak a hülyeséget közvetítik, ha nincs a takarítás bejegyezve...

2011. júl. 24. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:
Tök jó ez...csak kár, hogy eddig nem sok ismerősöm tapasztalta a higiénikus vonatozás élményét.
2011. júl. 24. 15:25
 18/22 anonim válasza:
Utolsó elötti: India abból él, hogy a népét sanyargatja, mellesleg, azon a vonaton állatok is utaznak.
2011. júl. 24. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos azt be kell látni, hogy ezek 40 éves kocsik. Amit említesz, a rohadás az ablakon és a belső berendezéseken. Azt semmi takarítószer nem szedi le. Egyedül a kohó amikor összevágják a kocsit és beolvasztják.

Szarból nem lehet várat építeni.

Mint említettem 20 perc alatt nem lehet T0-t végezni. Ami kimaradt: T1-et nem lehet végezni akkor ha az indulási időig nincs min 45 perc. Amikor a vonat menetrend szerint 20 perc után fordul vissza, akkor nemhogy T1-t de még T0-t sem szabad csinálni, ha pontosan érkezik.Ha PONTOSAN jön. Ha késik 5-10 percet akkor már annyit sem. Mert felszállnak az utasok és tőlük sem lehet elvégezni, illetve zavarják is őket érthetően.

Így gyakorlatilag takarítani legtöbbször csak T2 esetén van idő, szintén akkor ha nem késik jelentősen a szerelvény. Mert utána fordul megint.


megoldás lehetne ha lenne több kocsi, de az nincs. Akkor nem kellene ennyire feszesre tervezni a fordulóidőket, lenne idő bőven kitakarítani akkor is ha késik netán.


De mondom, sajnos egy 40 éves kocsi soha nem lesz olyan tiszta amit elvárnánk.

De összehasonlításképpen az új motorvonatokat is ugyanannyi pénzből ugyanúgy a MÁV takarítói takarítják, és mégis tiszták, igényesek. Tehát ami inkább undort kelt a kocsiba az nem a takarítatlanság, hanem az életkorából eredő eszmei lepusztultsága a kocsinak.


Nomeg szót kell ejteni a tisztelt utazóközönségről is. Az elvégzett T1 takarítást mentünk ellenőrizni, 5 perce ellenőriztük az elvégzett takarítást, mentünk vissza, a padló már tiszta szotyolahéj volt, a kuka meg teleb.szva szeméttel. Mondom nem telt bele 5 perc, csak átnéztünk 3 kocsit...

És ilyenkor az utas nem azt látja, hogy szépen kitakarították de már össze van basszva hanem azt hogy nézd a máv nem takarít.

2011. júl. 24. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

A sok régi vonatot hiába takarítják, arra a kosz már rá van kövesedve. Az új vonatokkal semmi bajom nincs mert azok tökéletesen rendbe vannak. egyik ismerősöm a pálya udvaron szokta takarítani a vonatokat, igaz másodállásba, aztán heti szinten mondogatja nekem hogy egyesek akkora szemét kupacot hagynak maguk után a vonaton, amit kb már 1 hónapja nem takarítottak volna. A kolléganője az egyik nap elsírta magát a vonaton mert a wc annyira ocsmányul nézett ki hogy szó szerint a falról folyt a hugy és a fos!!! És persze még az ajtó is le volt hányva (belülről). A kalaúz mondta neki hogy olyan társaság utazott akkor a vonaton akikre már a szomszéd kocsiban utazó rendőr szólt rájuk.

Másrészt azért nem tiszták mert olyan régiek és kopottak amit már csak egy alapos fel újítással lehetne helyre hozni, és persze arra nincs pénz hogy vegyenek újakat csak ha nagyon muszáj.

2011. júl. 24. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!