Pontosan hogy zajlik egy vasúti kocsi fővizsgája?
A fővizsga egy bizonyos megtett km után van (minden kocsinál más érték van meghatározva). A fővizsgával egyben van a nagyjavítás is általában. Ilyenkor ha komolyabb átalakítást végeznek egy kocsin (pl:elbontják a fülkéket és termes kocsit alakítanak ki belőlle), akkor szintén vizsgáztatni kell és ezért szokták egy időpontra időzíteni. A nagyjavítással együtt jár a forgóvázak,ütközők stb.. cseréje, szóval minden ami elhasználódik. Nagvonalakban ennyi, nehéz lenne ezt szórul-szóra leírni mert hosszú!
ÜDV!
fővizsga: alaposan kitakarítják az utasteret, a kopott, elhasználódott alkatrészeket, üléshuzatokat, belső borításokat cserélik. A kocsi új külső fényezést kap. Ez átlagosan 3-5 évente zajlik, de az új járművek esetén ez még több idő lehet.
nagyjavítás: egy meglévő kocsit felújítanak, és teljesen átalakítanak. Általában csak a főbb elemek maradnak meg (alváz, forgóvázak, ...), és teljesen új járművet építenek rá. Így lényegesen olcsóbb az engedélyeztetés, mint ha újonnan gyártják a kocsit.
Ilyen például a Bhv 20-07 (classic) -> Bhv 20-05 (posta), vagy a Bo 20-37 -> Bpee 20-57 (IC3G) átalakítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!