Hogyan zajlik egy mozdonynál a fékpróba?
jó az első leírás!
Amit tapasztalhatsz pl. Nyugati-Cegléd irány:
A szerelvény kihúz a Nyugatiból, átzakatol a váltókon, majd egy kicsit gyorsítja a szerelvényt majd fékez. A féket, nem megállítva a szerelvényt, oldja a mozdonyvezető, majd gurul egy darabig. Ha minden jó, akkor felgyorsít a megengedett sebességre.
Kb ennyit tapasztalhatsz.
A fékpróba lényegesebb része az állomáson történő vizsgálat, ez a legfontosabb rész. Megpróbálom a végletekig leegyszerűsítve leírni a lépéseit.
A teljes fékpróba és az egyszerűsített fékpróba között a különbség az, hogy az egyszerűsítettnél nem az összes fék van vizsgálva. Azt, hogy mikor lehet csak egyszerűsített fékpróbát tartani, az E. 2. fékutasítás leírja.
A fékpróba kezdetekor a kocsivizsgáló az F. 1. jelzési utasításnak megfelelő módon jelzést ad, be kell a vonatot fékezni. Ez nem gyorsfék, ahogyan fölöttem írták! Elegendő csak picit csökkenteni a fővezetéket, hogy valamennyire fogjon a szerelvény. Ekkor a kocsivizsgáló végigmegy a szerelvényen, és tuskós fékek esetén a hosszúnyelű kalapácsával ütéssel megállapítja, hogy minden féktuskó rendesen rászorul-e a kerékre. Tárcsafékes kocsiknál egy úgynevezett fékkijelzőt tekint meg a kocsi oldalán, ennél piros-zöld jelzésnél fékez, zöld-zöld jelzésnél nem fékez az adott kocsi. Amennyiben mindent rendben talál, és az összes kocsi befékezett, újabb jelzést ad, melynél gyorsfékezést kell alkalmazni, itt megfigyeled, mint mozdonyvezető, hogy a fékezőszelepnél rendben van-e a gyorsfék állásnál minden, azaz megfelelő gyorsasággal szökik-e el a levegő stb. Ha ez így van, már mehet is vissza menetállásba a fékezőszelep (oldás), melyre a kocsik (remélhetőleg) fel fognak oldani. A kocsivizsgáló másodszor is végigmegy, és meggyőződik róla, hogy valóban feloldtak-e a kocsik. Amennyiben így van, a fékpróba kész. Így leegyszerűsítve kb. ennyi.
A vonali fékpróba pedig az indulás utáni éles próba, meggyőződsz róla, hogy tényleg úgy fog-e a szerelvény, ahogyan az elvárható.
Van róla egy egész jó videó: http://www.youtube.com/watch?v=DAcxCWGplhw 4:57-től.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!