Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Credo buszmárka 100%-ban...

A Credo buszmárka 100%-ban magyar? Nevezhető az Ikarus utódjának?

Figyelt kérdés
2011. júl. 2. 14:47
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
Krekonex: Ha nem okoz problémát, akkor megköszönném.
2011. júl. 5. 00:51
 12/14 anonim ***** válasza:

Oké, de mivel mások már megtették, ezért, inkább más oldalakat linkelgetek.

Érdemes elolvasni ezt:

[link]

[link]

1. MJT

Weboldaluk: [link]

[link]

"Az MJT-ről röviden


A betűszó jelentése: Magyar Járműtechnikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság. A cég Debrecenben található, igazgatója Tarnai Sándor, aki ezzel párhuzamosan ügyvezetője egy ~ 30 darabos járműparkkal rendelkező utazási irodának is [Panoráma Tours].

Az MJT több, mint 50 éve tevékenykedik a járműiparban, tapasztalatikat elsősorban buszok javításával, felújításával szerezték, és beszállítói voltak az Ikarus gyárnak is. Önálló modellekkel 2000-ben jelentek meg a piacon, ezek Iveco Dailyből, MB Sprinterből illetve Renault Masterből átalakított kisbuszok voltak. 2004-ben egy új, alacsonypadlós típuscsalád kifejlesztésébe fogott a cég, melynek eddig a 12 méteres szóló, a csuklós és az emeletes tagjai készültek el, de tervben van például egy farmotoros, 8,5 méter hosszúságú midi is. A gyár jelenlegi kapacitása körülbelül 100 busz/év [lenne].

A 12 méteres szóló kb. 160 000 - 165 000 Euroba kerül, árban komoly konkurenciát jelentve a többi MAN motoros német busznak, bár a müncheni cég a jelek szerint ez ellen nem tesz semmit.

Az MJT-nek jelenleg nincs németországi képviselete, de a Lay Raisen szívesen nyújt tájékoztatást az emeletesről, illetve a potenciális megrendelők és a gyártó közötti kapcsolattartásban is segítenek. Ezen túlmenően egy kis raktárbázist is kialakítottak Püttlingenben, ahonnan bizonyos pótalkatrészekkel - így például szélvédővel, lökhárítóval, stb. - gyorsan tudják látni a német üzemeltetőket."

forrás:

[link]


2. Alfa busz

Mivel megszűnt, ezért saját oldaluk nincsen, de aki akarja, megveheti a buszokat, donorbusszal együtt.

[link]

[link]

[link]

[link]

De nem is csoda, hogy befuccsolt a gyártó:

[link]

[link]


3. ARC

Saját weboldaluk: [link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]


4. Kravtex Kft (Credo)

Saját oldaluk: [link]

Van bloguk is: [link]

[link]

[link]

[link]

[link]


5. NABI

Weboldaluk: [link]

[link]

[link]

[link]



Vannak további gyártók, illetve, úgynevezett házi barkács buszok is készültek.

-Enterprise bus

-Csaba Metál Zrt

[link]

[link]

-Molitus

[link] (ha hallottál már az S91 midibuszról, amit a Várba és a Citadellára készülnek majd, akkor már ismerős lehet az S91 buszok).

- JBUS Kft.

[link]


Ahogyan elnéztem, egy pár gyártót kihagytam, de azok, úgysem jelentősek, illetve már nem is léteznek (pl. a Hungarobusz).

2011. júl. 5. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim válasza:
Tulajdonosi körben 100%-ban magyar, de van egy-két külföldi beszállító. Motor, váltó, retarder, stb. külföldi, de a buszok összességében 85-95%-a magyar elemekből áll. A jelenleg gyártott típusok magyar mérnöki munka eredménye, azonban az első darabok (Kravola) még tényleg szinte teljesen cseh volt. És igen, NEVEZHETŐ AZ IKARUS UTÓDJÁNAK!!! Mielőtt néhányan beszólnának, leírom, azért, mert az Ikarus ill. az Ikarus Egyedi bezárása után a mérnökök, munkások szétszóródtak, a szellemi tőkét, tapasztalatot vitték magukkal. Sokan a Kravtex-Kühnéhez kerültek. És a néhány előttem írónak üzenem: a Credo buszok Közép-Európa, az új típusok (Citadell, Econell) pedig egész Európa legmagasabb színvonalú buszai!
2011. dec. 20. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
58%
Kedves utolsó válaszoló, nálad aztán elgurult a gyógyszer. Ha Európa legszínvonalasabb buszáról beszélünk, biztos nem a Credo lesz az.
2012. máj. 28. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!