Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Idén fogok előszőr repülni,...

Idén fogok előszőr repülni, mire figyeljek, milyen tapasztalatotok van? (Wizz Air, A320)

Figyelt kérdés
Idén fogok előszőr utazni Budapestről repülővel. Mire figyeljek, milyen jó tanácsokat tudtok adni, mi a tapasztalatotok, melyik a leg izgalmasabb ülőhely?
2011. máj. 24. 15:17
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"Azt a "lamellát" egyébként fékszárnynak nevezik. Vagy ahogy az angol mondja "flap". Csak ha valakinek fúrta az oldalát..."


Nem nyert. A fékszárny a szárny végéből jön kifele és igazából nem is fékezésre használják, hanem felhajtóerő növelésére. Ami a szárny tetején felnyílik az a féklap, ezt használják fékezésre is, meg mivel leválasztja a légáramlatokat a szárnyról ezért felhajtóerő csökkentésre (leszállás után azonnal kinyílik)

2011. máj. 24. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 T5- ***** válasza:

Fel és leszálláskor nem a féklapok nyílnak, nem is lenne értelme felszálláskor féklapot nyitni. Féklapnak is két alapvető fajtája van a törzs- és a szárnyféklap, de ezek légellenállás rontó szerkezetek, tehát felszálláskor evidens, hogy nem használatosak. Te részben jókat mondtál egyébként, csak ő nem erre volt kíváncsi.


Egyébként wikipediába írd be, ha részletesebben érdekel.

2011. máj. 24. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
kössz
2011. máj. 24. 20:28
 14/15 anonim ***** válasza:

"A fékszárny a szárny végéből jön kifele és igazából nem is fékezésre használják, hanem felhajtóerő növelésére.

"


Ugyan nagy gépet még nem volt szerencsém vezetni, de kis gépet már igen.


A fékszárny hatása kettős: növeli a felhajtóerőt, de valamennyit fékez is, hiszen ahogy lenyílik, és megváltozik a szárny profilja, nő a légellenállás, evidens módon fékez is. Az persze már más kérdés, hogy a felhajtóerő növekedés messze meghaladja a fékezés hatását, de attól még jelen van a fékezés is.


Akinek esetleg nem lenne világos hogy miről is értekezünk:

A gépet az tartja a levegőben, hogy a szárnyai körül áramlik a levegő. Ezt a sebeséggel érik el. Leszállásnál viszont cél, hogy minél lassabban menjen a gép, hiszen nem hangsebességgel szoktak leszállni.


Igen ám, viszont ha minél lassabban megy a gép, akkor annál kisebb a felhajtóerő, vagyis a "gép leesne" ha túl lassan menne. A felhajtóerőt viszont nem csak a sebességgel lehet fokozni, hanem a szárny alakjának megváltoztatásával is. Amikor tehát leszálláshoz készülődik a gép, akkor lassít, viszont ezt ellensúlyozandó megváltoztatja a szárny alakját, hogy "ne essen le".


Leszállás után viszont a gépet meg is kéne valahogy állítani. Ez egyszerűnek hangzik, de valójában nem az megállítani egy baromi szorsan száguldó, több 100 tonnás gépet nagyon kis távolságon. Kevesen tudják, de pl. az ABS-t először a rep. gépeknál használták.


Szóval leszállás után úgy lehet a legjobban lassítani, ha növeljük a légellánást, ezt érik el a kiemelkedő féklapokkal, amik növelik a légellenállást, azaz fékeznek.

2011. máj. 25. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim válasza:
Én úgy tudom, amikor a gép hozzáér a talajhoz a szárny tetején rögtön felnyílnak a fékezőszárnyak aminek az a funkciójuk hogy a levegő áramlását kihasználva a földhöz ,,nyomják'' a gépet és ezután a hajtóműveket reversbe kapcsolják és így lassít a gép, ha nem kapcsolnák át a hajtóművet 5km-es kifutópálya kéne
2011. máj. 29. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!