Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi történik, ha a metró leáll...

Mi történik, ha a metró leáll vagy kigyullad az alagútban? Hogy lehet kijönni?

Figyelt kérdés
Pár napja történt, hogy a Gyöngyösi út és Újpest Városkapu között először csak lassan ment, majd percekre megállt a metró, amin utaztam. Néma a csend lett, a motorja is leállt. Aztán pár perc múlva bemondta a vezető, hogy mindjárt megyünk. El is indultunk, de megint leálltunk pár méter múlva. Vártunk pár percet megint, aztán lépésben bementünk a megállóba, ahol leszálltam. Lehet, hogy itt nem volt semmi balhé, de szöget ütött a fejemben, hogy mi lenne, ha lenne. Valahogy már nem bízok ezekben a 30-35 éves szovjet roncsszerelvényekben.
2011. máj. 7. 11:31
1 2
 1/14 anonim válasza:
100%

Vannak vészkijáratok.

És amikor még Pesten laktam, én is sokszor tapasztaltam, hogy néha megáll a metró, de szerintem ennek ez főleg azért lehetett, mert a következő megállónál már állt egy szerelvény, és feltorlódtak volna, ha nem állunk meg. A vonatok is ugyan ezt csinálják nagyon sokszor, be kell várniuk egymást ezért vagy azért.

2011. máj. 7. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
77%
Ezt a jelenséget én se értem soha, nem lenne úgy logikus a rendszer, hogy egy szerelvény mindig akkor hagyhat el az állomást, ha az előtte lévő szerelvény már elhagyta a következő állomást? Így mindig állomáson tudná várni és nem érné be az előtte lévő szerelvényt!
2011. máj. 7. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim válasza:
77%
utolsónak igaza van. meg akkor legalább nem kéne rohanni a beszállással, hogy rácsukják az emberre az ajtót.
2011. máj. 7. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim válasza:
100%
Gondolom így lenne a logikus, lehet, hogy papíron így is van megtervezve az egész, de ettől még simán össze tudnak csúszni a dolgok (és Magyarországon össze is szoktak).
2011. máj. 7. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Ez az állomástávú közlekedés csak akkor lenne megfelelő, ha mindne állomás távolsága azonos lenne, és a szerelvények azonos terheléssel ugyanúgy gyorsulnának-lassulnának.

Mivel ez nyilván nem így van, egyik szerelvény hamarabb érne a köv állomásra mint a mögöttelévő, és borulna a bili.

Amúgy nem találtátok fel a spanyolviaszt, balesetek (pl gázolás esetén) a forgalmat szándékosan állomástávolságban szabályozzák, azaz akkor indulhat a mögöttes, ha az előttes kihaladt az állomásból. Ennek eredménye eddig mindig az volt, hogy a szerelványek feltorlódtak, és jópár szerelvényt a Deákon vissza kellett fordítani, hogy a másik vágányon ne legyen mindne üres. (Ugyanis a balesetes végen a fordítás az üzemszerűnél jóval lassabb.


Emellett ha üzemszerűen állomástáv lenne, akkor a csúcsidei 2.15-ös követés lenne minimum 5-6 perces. Azt meg ugye senki nem szeretné. A vonal nem véletlenül van kiépítve térközi közlekedésre, így kelet 2 percenként kldeni a szerlevényeket.


Az meg hogy volt épp valami gebasz, és emiatt várakozni kellett... Ilyen megesik, de "mindmeghalunk"-at vizionálni felesleges.

2011. máj. 7. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
66%
Hú, ez nagyon durva lehetett kérdező, biztos halálra rémültél. Hányszor utaztál te metrón életedben? Olyan is történt már velem, hogy hirtelen vészvilágítás volt csak, a szerelvény meg gurult. Megálltunk, a vezető bemondta, hogy no para, pár perc és megyünk, és senki nem halt meg. Van ilyen, gondolom áramkimaradás volt. A te esetedben meg végképp nem voltál veszélyben, pont, amiket az előzőek írtak. Ha metrózol, fel kell készülni arra, hogy történhet olyasmi, aminek te az okát nem látod, de attól még nem vagy veszélyben... Ja és az elektromotorok állnak, ha nincsen hajtás/fékezés, az a "motor" amit te hallasz, az a légsűrítő a fékekhez, leáll, ha elég a levegő, és újraindul, ha már kevés.
2011. máj. 7. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat. Nem rémültem halálra, csak elgondolkodtam...
2011. máj. 7. 18:34
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Tűz esetén a szerelvénnyel be kell menni a legközelebbi állomásig. Mivel mind az 5-6 kocsi motoros, ezért ha egy motor bekrepál (kigyullad), attól még a többi (4-5) simán be tudja vinni a szerelvényt.
2011. máj. 7. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim válasza:

Ezt most jól értelmezem utolsó?

Ha kigyullad teszem azt a középső kocsi, akkor is bemegy a metró a köv megállóig, égő kocsival és tele utasokkal?

Amúgy most hogy volt a Forgách meg az Árpád között h. kigyulladt, meg a Pillangónál is hogy kifüstőlt én személy szerint igen csak beparázok amikor megáll vagy lelassít 2 megálló közt. :(

2011. máj. 8. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Ha megállna, azzal mit nyernél? Tele lenne füsttel az alagút, te megy 10 percig gyalogolhatnál benne! Na meg hogy szállnál ki a kocsiból?

Bár lehet, hogy tényleg megáll, de az csak a legvégső esetben célszerű!


Amúgy elvileg előfordulhatna, hogy a vezető megáll, kinyitja az átjárót, mindenki átmegy a másik kocsiba. De mire ezt megcsinálná, annyi idő alatt a vonat úgyis beérne a vonat az állomásra, így nem sok értelme lenne...

2011. máj. 8. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!