Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A budapesti 3-as metró szerelv...

A budapesti 3-as metró szerelvényeit valóban nem a metróvezető vezeti?

Figyelt kérdés
Nemrég hallottam valahol, hogy ezen a vonalon a vezetőnek csak megfigyelés a feladata, és a vezérlés automatikusan történik...
2011. ápr. 10. 15:28
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
Nem tom jött-e elég válasz, nem olvastam végig, ezért én is válaszook! Eé egyszer bemehettem egy metróba pár állomáson keresztül, a 3-ason! Minden automata, te annyit csinálsz, ha már nincs felszálló megnyomod a gombot ami mondja:tesékk vigyázni az ajtók...és becsukod az ajtókat!Egy piros gombot kell nyomn, addig amég a szerelvény vége is kiér az állomásról, mert ha előbb elengeded levészfékez! Ha kiért elengedheted, és a kövi állomáson magától megáll!
2011. ápr. 18. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 A kérdező kommentje:
mindenkinek köszönöm a hasznos válaszokat, tényleg nagyon sokat segítettetek :)
2011. ápr. 18. 18:05
 23/23 anonim ***** válasza:

" Kiépítése szerint igen, AVR azaz automatikus vonatvezető rendszer van kiépítve a vonalon.

Azonban most a vonalon sehol nincs alkalmazva, amióta lecsökkentették a vonal sebességét 60km/órára. Ugyanis ezt a csökkentett sebességet nem tudja kezelni.

Egy korai rendszer, 1990-ben lett telepítve. Felügyeli az ajtónyitást, a metróvezető munkáját (sebességet, éberséget) valamint különböző üzemállapotai vannak ebből a PA (Pilote Automatice - (francia) automata vezetés) teljesen automatikusan vezet, az ajtó zárása után a metróvezető meggyőződik arról, hogy az indításnak akadálya nincsen majd egy gombot lenyom. Innen a rendszer automatán végzi a fék feloldását és a gyorsítást. Amíg a metró a peron mellett halad ki, ha akkor elengedi a gombot azonnal vészfékezést vált ki. (Pl tükörből meglátná, hogy valakit odazárt).

Amúgy ha minden rendben van, addig nyomja, amíg egy zöld lámpa nem világít. Elengedi, és onnantól automatán megy, kifuttat, majd fékez az állomásra. "


" Lesz ez még valaha alkalmazva? "


" Amíg az engedélyezett sebességet a régi szintre fel nem emelik, addig esélye nulla.

Ugyanis ez még nem programozva van mint a mai rendszerek, hanem a jeleket egy gumiszűnyegről kapja, melyen kábelek keresztezik egymást. Képzelj el sok végtelen jelet egymás után. Úgy náznek ki. A keresztezések sűrűsödése vagy ritkulása adja a jeleket. (Persze terjednek benne jelek is, de az alapütem a keresztezésekből jön.) Ezeket a keresztezéseket annó az eredeti engedélyezett sebességre telepítették most mindet fel kellene szedni, és a 60 km/órához lerakni újra. Iszonyatos meló, és sok pénz. Egyszerűbb az ellenőrzött kézi üzem... "

2012. szept. 3. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!