A budapesti 3-as metró szerelvényeit valóban nem a metróvezető vezeti?
" Kiépítése szerint igen, AVR azaz automatikus vonatvezető rendszer van kiépítve a vonalon.
Azonban most a vonalon sehol nincs alkalmazva, amióta lecsökkentették a vonal sebességét 60km/órára. Ugyanis ezt a csökkentett sebességet nem tudja kezelni.
Egy korai rendszer, 1990-ben lett telepítve. Felügyeli az ajtónyitást, a metróvezető munkáját (sebességet, éberséget) valamint különböző üzemállapotai vannak ebből a PA (Pilote Automatice - (francia) automata vezetés) teljesen automatikusan vezet, az ajtó zárása után a metróvezető meggyőződik arról, hogy az indításnak akadálya nincsen majd egy gombot lenyom. Innen a rendszer automatán végzi a fék feloldását és a gyorsítást. Amíg a metró a peron mellett halad ki, ha akkor elengedi a gombot azonnal vészfékezést vált ki. (Pl tükörből meglátná, hogy valakit odazárt).
Amúgy ha minden rendben van, addig nyomja, amíg egy zöld lámpa nem világít. Elengedi, és onnantól automatán megy, kifuttat, majd fékez az állomásra. "
" Lesz ez még valaha alkalmazva? "
" Amíg az engedélyezett sebességet a régi szintre fel nem emelik, addig esélye nulla.
Ugyanis ez még nem programozva van mint a mai rendszerek, hanem a jeleket egy gumiszűnyegről kapja, melyen kábelek keresztezik egymást. Képzelj el sok végtelen jelet egymás után. Úgy náznek ki. A keresztezések sűrűsödése vagy ritkulása adja a jeleket. (Persze terjednek benne jelek is, de az alapütem a keresztezésekből jön.) Ezeket a keresztezéseket annó az eredeti engedélyezett sebességre telepítették most mindet fel kellene szedni, és a 60 km/órához lerakni újra. Iszonyatos meló, és sok pénz. Egyszerűbb az ellenőrzött kézi üzem... "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!