A budapesti 3-as metró szerelvényeit valóban nem a metróvezető vezeti?
Mondom hogy R2D2 vezeti, ne higyj másnak.
BKV igy olcsósit, nem kell neki fizetés, csak áram.
Ráadásul ő fékez és hajt is a lábaival, mint a Frédi Béniben, igy nem történhet semmi baj.
Hát ez válasz, még képet is mellékeltem, saját szemednek már csak hiszel... grrr
^^
Jesszus de sok a tudatlan itt: Akkor tisztázzuk:
2es metró teljes mértékben a vezető vezeti, + segédvezető aki az ajtókat nyitja/csukja, bemondót vezérli.
3as metró AVR alapján megy. A vezetőnek egy START gombot kell megnyomni a megálló nál, ha el akar indulni, utána mindent a AVR csinál(gáz, fékez, stb).
Ha elveszti a jelet a AVR sinnek, vészfékez a szerelvény.
Bővebb infó:
"A vezető irányít, de ha rosszul van akkor egy ilyen megállítószerkezet előjön a sínek közül, és megállítja a szerelvényt. Ezt a szerkezetet a központból irányítják, ha baj van. Ilyen nincs a kettes metró vonalán, ezért ott van egyún.:segédmetóvezető is. Érteni??"
Aztapi.csa ekkora baromságot is rég olvastam itt.
Azt a kis pöcköt Autstopnak nevezik, és mind a kető vonalon fel van szerelve. Lényege, hogy ha a jelző vörös, akkor az feláll, és ha a vonat a vörös jelző mellett haladna el, ez az álló kar megüti a járművön lévő autostop szelepet és elengedi a fővezeték levegőjét: a szerelvény automatikusan befékez.
Ennek a vonal automata voltához semmi köze nincsen, ez egyfajta védelmi beremdezés.
A kérdésre a válasz: igen, a 3-as vonalon egy automata rendszer van felszerelve, az AVR. Ennek a pályaoldali berendezését látni a két sínszál között. Ezen a sávon egymást metsző hurkok vannak, ebből tudja a vonat, hogy gyorsítani-lassítani-kufuttatni kell éppen.
Ha a szerelvény automata üzemben közlekedik, akkor a járművezető csak egy startgombot nyom le, és az AVR tudja a dolgát. Emellett van még ellenőrzött kézi üzem, amikor a járművezető vezet, de az AVR felügyeli, és ha nem megengedett cselekedetet hajt végre, akkor közbeavatkozik. Emeleltt van még teljesen önálló üzem, ez csak külön szabályzott esetben használható.
Az AVR csak egyféle, beprogramozott továbbítási módot ismer, illetve annak gyorsított-lassított változatát. Nem tudja kezelni a pályán ideiglenesen vagy állandóan bevezetett sebességkorlátozásokat sem, itt a járművezető kézzel vezet az éppen megengedett sebességgel.
EMeleltt az AVR felügyeli az ajtónyitást is, tudja, melyik oldalon van a peron, és csak arra az oldalra enged ajtót nyitni.
Röviden ennyi, ha érdekel még valami kérdezz, vagy olvasgasd a fent linkelt metros.hu oldalt, ott értelmes és igaz dolgokat olvashatsz Bata István tollából. Ő a metrók magyar szakértője :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!