A Szolnok-Hatvan vasútvonalat miért nem használják ki jobban távolsági közlekedésre? Ti látnátok benne rációt?
Nyugaton vannak észak-dél viszonylatú Interrégiók, akkor keleten miért ne lehetnének?
Tehetnének be Bp. érinése nélküli IR-eket napi 2-3 pár Flirtet, vagy rosszabb esetben fecskét (távolsági kocsikra gondolni sem merek) Szeged/Békéscsaba és Gyöngyös/Eger/Miskolc végállomások között, nem Bp.-en keresztül mennek, hanem a 82-esen.
Mint ahogy a Dunántúlon is vannak Helikon vagy Pannónia interrégiók










Gyöngyös - Eger - Miskolc végállomások között fizikailag nincsen közvetlen kapcsolat, csak egy fő vonalon keresztül, amin meg elég sűrű a forgalom.
Miskolc fő vonalon van, Eger és Gyöngyös meg kvázi "zsákutca" formában léteznek.










"A Szolnok-Hatvan vasútvonalat miért nem használják ki jobban távolsági közlekedésre?"
Régen komoly távolsági átmenő forgalom volt rajta, még a rendszerváltás környékén is naponta ment erre Eger-Szeged és Salgótarján-Debrecen viszonylatú gyorsvonat (sőt még nemzetközi expressz is, Varsó-Miskolc-Bukarest).
Csak azóta a világ megváltozott egy kicsit (nagyon), a vasút meg nem igazán, az embereknek már jobb alternatíváik is vannak, mint körbecsalinkázni a fél vidéket meg közben menetrend szerint is 15-20 perceket szotyizni a nagyobb állomásokon.










6
Viszont voltak személyvonatok. Amik csatlakoztak gyorsvonatokhoz. Sőt, még a buszok is megvárták a vonatokat a rendszerváltás előtt. A buszsofőr bement érdeklődni, hogy mennyit késik a vonat, amiről szokott lenni átszálló, és ha nem túl sokat, akkor megvárta. (Ezt most mint új dolgot vezetik elő nekünk, hogy a buszok csatlakoznak a vonatokhoz.)
Gyöngyösről kelet felé nincs rendes csatlakozás Vámosgyörkön, csak napi pár személyvonathoz. Évtizedekig úgy ment, hogy szinte minden órában közvetlen gyorsvonati csatlakozás volt Miskolcra, sok esetben Nyíregyházára. Most az van, hogy IR Vámosgyörkig, ott 40 perc várakozás, ezzel el Füzesabonyig, ott némi várakozás után van személyvonat. Minimum 1 óra plusz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!