Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Szolnok-Hatvan vasútvonalat...

A Szolnok-Hatvan vasútvonalat miért nem használják ki jobban távolsági közlekedésre? Ti látnátok benne rációt?

Figyelt kérdés

Nyugaton vannak észak-dél viszonylatú Interrégiók, akkor keleten miért ne lehetnének?


Tehetnének be Bp. érinése nélküli IR-eket napi 2-3 pár Flirtet, vagy rosszabb esetben fecskét (távolsági kocsikra gondolni sem merek) Szeged/Békéscsaba és Gyöngyös/Eger/Miskolc végállomások között, nem Bp.-en keresztül mennek, hanem a 82-esen.


Mint ahogy a Dunántúlon is vannak Helikon vagy Pannónia interrégiók


jan. 21. 19:49
 1/7 anonim ***** válasza:
84%
Valószínű mert kevés a nagyobb város.
jan. 21. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
17%
Szeged és Békéscsaba között óránként járnak vonatok jelenleg is...
jan. 21. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Gyöngyös - Eger - Miskolc végállomások között fizikailag nincsen közvetlen kapcsolat, csak egy fő vonalon keresztül, amin meg elég sűrű a forgalom.


Miskolc fő vonalon van, Eger és Gyöngyös meg kvázi "zsákutca" formában léteznek.

jan. 21. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
80%
Mivel egyvágányos, így is mindennapos a káosz, mert ha egy vonat késik (persze ez a MÁV-nál soha nem fordul elő), rögtön borul az egész napi menetrend. Ha több vonat járna rajta, még durvább lenne a helyzet. Persze lehetne kétvágányosítani, de a MÁV-nál évtizedek óta semmilyen érdemi fejlesztés nem történt, és ezután sem fog.
jan. 22. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
88%

"A Szolnok-Hatvan vasútvonalat miért nem használják ki jobban távolsági közlekedésre?"

Régen komoly távolsági átmenő forgalom volt rajta, még a rendszerváltás környékén is naponta ment erre Eger-Szeged és Salgótarján-Debrecen viszonylatú gyorsvonat (sőt még nemzetközi expressz is, Varsó-Miskolc-Bukarest).

Csak azóta a világ megváltozott egy kicsit (nagyon), a vasút meg nem igazán, az embereknek már jobb alternatíváik is vannak, mint körbecsalinkázni a fél vidéket meg közben menetrend szerint is 15-20 perceket szotyizni a nagyobb állomásokon.

jan. 22. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
78%
(de hogy ne csak szidjam a vasutat: a személyvonatok viszont ritkán és kiszámíthatatlanul jártak, a láthatáron sem volt ütemes óránkénti indulás meg hasonló)
jan. 22. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

6

Viszont voltak személyvonatok. Amik csatlakoztak gyorsvonatokhoz. Sőt, még a buszok is megvárták a vonatokat a rendszerváltás előtt. A buszsofőr bement érdeklődni, hogy mennyit késik a vonat, amiről szokott lenni átszálló, és ha nem túl sokat, akkor megvárta. (Ezt most mint új dolgot vezetik elő nekünk, hogy a buszok csatlakoznak a vonatokhoz.)

Gyöngyösről kelet felé nincs rendes csatlakozás Vámosgyörkön, csak napi pár személyvonathoz. Évtizedekig úgy ment, hogy szinte minden órában közvetlen gyorsvonati csatlakozás volt Miskolcra, sok esetben Nyíregyházára. Most az van, hogy IR Vámosgyörkig, ott 40 perc várakozás, ezzel el Füzesabonyig, ott némi várakozás után van személyvonat. Minimum 1 óra plusz.

jan. 23. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!