S.E.M.T Pielstick motoroknak mitől van ilyen jellegzetes hangja?
M41-ben francia dízel van?
Ja, hogy a csörgő hang, dízelautóknál is megvannak a jellegzetes hangok sokszor.
Főleg a régi kamrás motoroknál.
A vékony öntvény miatt lehet sokkal erősebb a dízel csörgés, akárhova teszik az előtöltést, csörögni fog.
Egy vastag blokknál, hengerfejnél be lehetett állítani úgy a motort, hogy nem lehetett hallani, hogy dízel.
Nem rosszak a francia motorok, inkább a sallangokkal, üzemanyagellátással van a gond.
Francia motort van végülis a Csörgőinkben is, igen.
Licenszben gyártotta a Ganz nálunk, V8 V12 V16 V18 volt nálunk belőle.
Van némelyik remot Bobóban is V8, az M63-asokban volt a V18 verzió, az exportra ment Csörgőkben meg a V16-os.
"Mi benne a jellegzetes?"
Neked biztos rossz a füled :D
Minden motorgyártó motorjainak jellegzetes hangja van. A Pielstick hajómotorjainak hasonló csörgős hangja van mint annak ami a Csörgőkben van. De egy Sulzer motornak is nagyon jellegzetes a hangja akár hajó méretű, akár mozdonyba való. Vagy az EMD motorokat is említhetnénk, azoknak is nagyon jellegzetes hangja van. És persze a Ganz-Jendrassikoknak is messziről felismerhető hangja van.
Kamaz motort hallottál már?
Az alapjáraton csörgős, kopogós járásért általában az előbefecskendezés okolható.
Egyáltalán nem rossz a fülem, se ehhez se zenéhez.
Pont azért szúrom ki már kilómétekről ennek is a hangjat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!