A semmiből hogyan lett ilyen sok tilos jelzést meghaladó vonat ilyen rövid időn belül?
"Nem lett sok"
De. Mert még egy is sok.
Dolgoztam annó a vasútnál elég sokat és bizony régen egy jelzőmeghaladás nagyon komoly esetnek számított. 30 év alatt volt összesen 4 azaz négy ilyen eset. Abból 3 mozdonyvezető soha nem ülhetett vissza a mozdonyra, más munkakörökbe lettek lefokozva.
A vasúton nem tudod félrekapni a kormányt, vagy pillanat alatt lefékezni mint egy autóval ha látod hogy egy másik átmegy a piroson. Ezért sokkal komolyabb következményei lehetnek egy jelző benézésének. Ezért is vették régen sokkal-sokkal komolyabban.
Az mostani esetek nagy többségében kis sebességnél történtek az esetek és volt idő, hely a felismerésre, fékezésre, vagy pedig működött a biztosító berendezés.
Ha majd a bizt beresek is elkezdenek lazáskodni, ott sem lesznek már alkatrészek és komoly szakemberek akkor lesz a baj, mert akkor nem lesz ami kivédje a bolond mozdonyvezetők hibáit és komoly csattanások lesznek.
Csak annyit tudok mondani hogy a szerelvény közepére üljetek, mert az roncsolódik a legkevésbé ha egy másik vonat belerongyol.
"a sajtóhiénák örömmel csámcsognak a vasút minden problémáján."
"Amire a MÁV bőven ad okot."
Gyakorlatilag a szennymédia összes híre ostoba, kattintásvadász idiotizmus. És egyébként a szörnyű az, hogy MINDEN témában ugyanez megy.
(Félreértés ne essék, nem szeretném a vasutat dicsérni, mindenki menjen csak autóval, én azt szeretem, ha minél kevesebben vannak, ilyen szempontból a szennymédia épp nekem dolgozik...)
"a sok külföldi vendégmunkásnak fogalma sincs a magyar rendszerről"
Nem tudom van-e egyáltalán olyan ország a világon ahol a piros (vasúton vörös) ne a tilos jelzés lenne. Úgyhogy ha igaz is lenne az amit állítasz és nincs magyar vizsgája a mozdonyvezetőnek, a megállj jelzést akkor is ismernie kell!
"túl vannak hajszolva a mozdonyvezetők, emiatt fáradtak"
Régen 16 óra volt a szolgálat és mentek 300+ órát havonta, mégis kibírták.
Nehogymár egy hűtütt-fűtött vezetőállásban ahol néhány kapcsoló és érintőképernyő kezelése az összes feladata nem bírja ki, elfáradt. Nem kell műszaki tevékenységet végeznie. Csak vezetnie kell! És még ez sem megy nekik.
"lankad a koncentrációjuk"
Szabadság, táppénz. Pihenje ki magát!
"kritikus munkaerőhiány"
Régen is volt ilyen. Mondj valami újat.
"siralmas fizetés és munkakörülmények"
Egy Flirtön mi a siralmas munkakörülmény? Menj egy szolgálatot egy Dácsiával, vagy egy lepukkant Szergejjel és sírva fogsz könyörögni hoogy Flirttel mehess. Elég jó a fizetés. Ha nem tetszik, el lehet menni.
"Akkor még egyszer a gyengébbek kedvéért: nem lett sok"
Ebből a fajta balesetből egy is sok! Ilyennek nem szabad megtörténnie!
Ember gondolj már bele! 20kmh-val haladt be a Déli pályaudvarra és ekkora sebesség mellett sem volt ideje megfigyelni a jelzőt! Ehhez mennyire kell bambának és balféknek lenni? Mennyire!?!?!? Ilyent fáradtásból nem csinálsz! Ez szintiszta balf.szság! Ezeket nem szabadna forgalom biztonságával összefüggő munkakörbe engedni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!