Miért okoz fennakadást a sűrű köd a 101-es vasútvonalon, és miért csak ott?
Nem hiszem hogy CSAK OTT okoz gondot a köd.
Honnan van ez az infó?
Talán a kérdező reggel megnézte az alkalmazásban, és ott voltak sárgák vagy pirosak a vonatok.
Ha tényleg így történt, az csak véletlen volt, valami meghibásodás lehetett azon a vonalon. Az teljesen ötletszerű, hogy milyen okot írnak be az alkalmazásba a késés okának. Mikor a Keletinél volt múltkor a pitty-putty, utána a 80-as vonalon minden egymás után haladó, késő vonatnál más ok volt megadva, direkt végignéztem, de baleset talán egynél se.
Múltkor az Agria IR azért állt 50 percet Füzesabonyban, mert a jegyvizsgáló vonata ennyit késett, aki leváltott volna, az meg hazament. Na, ott is pályahiba volt megadva a késés okaként...
A 101-es vonal felújításakor NEM építették ki a vonatbefolyásoló berendezést. (Hogy miért nem, az nem a közlekedés, hanem a politika rovat témája lehetne). Azaz a mozdonyvezető a vezetőállás jelzőn NEM látja, hogy milyen jelzőhöz közeledik.
Vonatbefolyásoló berendezés hiányában korlátozott távolbalátás esetén (200 m-ről nem láthatóak biztonságosan a jelzések) a vonatnál alkalmazható sebesség legfeljebb 40 km/h.
Egyébként a sápi baleset sem következett volna be, ha a vörös bejárati jelző mellett 80 km/h sebességgel elhaladó, és a személyvonatba belerongyoló tehervonatot a kiépített vonatbefolyásoló berendezés kényszerfékezéssel megállította volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!