Egy teljesen új nyomvonal esetén merre tervezted volna meg a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakaszát?
11:54
Még véletlenül feleannyi idő alatt el lehetne érni Szegedre, mint most.
Ráadásul sokkal több új kocsi kellene, ha ilyen nagyvárosokban is megáll a vonat. A kocsi pedig drága, és kicsi a raktere...
12:35
Mi ez az indulat az irányomban?Szerintem egy véleményen vagyunk.
Sok lehetőség nincs, az északi végpont Budapest, a déli Szabadka - a Délvidéken a legértelmesebb útvonal az Újvidék-Szabadka. Innentől kezdve vagy a jelenlegi, nagyjából egyenes utat választod, vagy kanyarogsz össze-vissza.
A jelenlegi nyomvonal egyébként nagyjából rendben van, Kiskunlacháza és Dömsöd van kicsit messze a vasúttól.
Ha Kecskemét felé is szeretnénk menni, akkor a 155-ös vasútvonalon keresztül Kiskunfélegyházán a 140-essel közösen haladhatna a vasút, majd Kecskeméttől északra Kunszentmiklós felé vehetné az irányt, onnan pedig a jelenlegi nyomvonalat használná (esetleg a fent említett korrekcióval). Szeged nem opció, ott irányváltásra kényszerülnének a vonatok (vagy Kiskundorozsmán lenne az állomás a központban lévő pályaudvar helyett...), persze az is kérdés, mire szeretnénk használni a vasutat.
Összességében a jelenlegi nyomvonallal nincsenek nagy gondok - a 200 km/h kiépítési sebesség talán túlzás, hiszen ahhoz, hogy ez lehessen az engedélyezett sebesség is, rengeteg útátjárót kellene különszintűvé tenni (persze lehet, hogy műszakilag nincs nagy különbség a 160 és a 200 között).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!