Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Autobusz szállító különvonatok...

Attilav kérdése:

Autobusz szállító különvonatok indítása olaszországban a franciaországba tartó sítúrázók utazásának biztonságosabbá tételére ?

Figyelt kérdés

Szerintetek hülyeség a kérdésben vázolt ötlet ?

Tehát hogy pl trieszt és torino között között ne az (egyébként nagyon hosszú, monoton, ezért a buszvezetőket megterhelő) autópályán utazzanak a sítúrázók meg a buszok, hanem vasúton ?

Ezzel a veronaihoz hasonló busz baleseteket el lehetne kerülni szerintem.

Persze lehetne végig vasúton utazni, de a sok különböző áramnem(magyar horvát szlovén olasz francia), adminsztráció, stb lehet nagyon megdrágítana egy ilyen különvonatot. Így meg csak elég lenne a trenitalia-val leszerződni a buszok és a sítúrázók szállítására, a legkritikusabb, legbalesetveszélyesebb szakaszt áttemelni vasútra.

Lehetséges megoldás még egy BP-Genf különvonat, az osztrák német svájci áramnem azonos, így gépcserére nem lenne szükség a határokon. Szükség esetén ezen is lehetne buszokat szállítani.



nov. 10. 22:04
A kérdező szavazást indított:
Igen, támogatom, a kormány szerződjön le a trenitalia-val az iskolák síturabuszainak szállítására
Igen, támogatom, de csak piaci alapon
Nem, hülyeség
8 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:
Áramnem nem olyan nagy probléma, mint gondolod. Űrszelvény már annál inkább.
nov. 11. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Mindenképpen!

De csak ha átalakított szaggatós szili viszi!!

nov. 11. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Hülyeség, felesleges akkor a buszt vinni.

Simán "helyi" járatban felgyűjteni az utasokat, vonatra rakni őket, majd a célállomásról direkt buszokkal a hotelekbe és kész.

nov. 11. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A vonaton szállított busz esetén a buszról le kell szállnia mindenkinek, és a vonaton utaznia. A végig buszos utazáshoz képest a te megoldásod két átszállást (a buszról a vonatra, a vonatról a buszra, kis csomaggal) tartalmaz, illetve a buszt is külön fel kell rakni, illetve le kell szedni a vonatról egy erre kialakított terminálon. Ki kell fizetni még a buszsofőröket, a buszt is, a buszt szállító vagont, a terminálokon dolgozókat (ha vannak egyáltalán ilyen terminálok arrafelé), a vonatutat az utasoknak... nem biztos, hogy a megspórolt gázolaj ér annyit, hogy mindezt kompenzálja.

Egyszerűbb és kényelmesebb lenne egy közeli vasútállomásról felbuszozni, ahogy #3 is írja.

nov. 11. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Itt nem a gázolajspórolás a cél hanem a közúti balesetek elkerülése(ld 2017-es veronai buszbaleset), a hosszú monoton olasz autópályaszakasz vasúti kiváltása franciaországba tartó sítúrák esetén.

A terminálokat ki lehetne építtetni(pl triesztben és torinóban) csak magyar olasz kormánymegállapodás kellene. Triesztben kikötőt(valójában egy üres tengerparti telek egy ipari övezetben) vett a magyar állam, ez pl teljesen felesleges beruházás volt szerintem, egy kapavágás nem történt ott. Lenne a terminálokra/különvonatokra pénz ha nem hülyeségekre költenék.

nov. 11. 18:12
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Már megint nem vetted be a gyógyszereidet!!
nov. 11. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Ha magyarországról végig vonattal utazás a cél akkor célszerűbb a BP-Genf különvonati útvonal szerintem. Az ÖBB bejár az 1-es vonalunkra, az osztrák német svájci áramnem pedig azonos, tehát az ÖBB végig tudna közlekedtetni egy BP-Genf különvonatot(nem kellene a MÁV leppukkant kocsiparkjára hagyatkozni). Genf-ből pedig elérhető távolságban vannak a francia síterepek. Ekkor viszont svájci/francia buszos szolgáltatókat kellene megbíznia a szervező utazási irodáknak/iskoláknak ami nyilván sokkal borsosabb áron megy mint a magyar szolgáltatók.
nov. 11. 18:24
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Menjenek repülővel!

Az még egy sem maradt fent!

nov. 11. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Most komolyan, mennyi busz indul évente Magyarországról Észak-Olaszország másik felére, ami miatt ez a kérdés felmerült benned? Hány buszbaleset történik évente? Megéri 8-9 órányi buszutat legalább ilyen hosszú vonatútra cserélni? Mennyire lenne megtérülő beruházás egy ilyen terminál létrehozása? Mennyivel drágább így utazni, mint busszal végig, vagy Torinóba vonattal és oda egy buszt bérelni?


Mellesleg az autópálya nem csak Olaszországban monoton, mindenhol az.

nov. 11. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!