Akik valamely hév villamosításáról beszélnek, azok beleértik azt is, hogy a KRESZ-ben meg kell változtatni a villamosok maximális sebességét 50-ről 90-re?
Figyelt kérdés
okt. 20. 14:51
11/24 anonim válasza:
Valamikor volt villamosvonalon teherszállítás, akkor járt nagyvasúti mozdony is rajta, ő sem mehetett 50-nél gyorsabban a villamospályán :) így ha a Combino-t atalakitanánk, hogy tudja a 25000 volt áramot kezelni, akkor mehetne Győri 1-es vonalon 50-nél gyorsabban (konstrukciós sebességgel), sőt ha 160-as sebességű forgóvázat kapna megfelelő vonatbefolyásolóval, akkor mehetne 160-al a MÁV úgy hogy kimehet a villamosvonalra is (igaz itt csak 50-el mehet) Vicces lenne egy Széll Kálmán tér - Móricz Zsigmond körtér - Kelenföld - Győr közvetlen járat 🤣
12/24 anonim válasza:
A tramtrain a legjobb példa.
Nagyvasúti pályán az oda vonatkozó szabályok szerint közlekedik, amikor beér a villamos pályahálózatra akkor meg azon szabályok szerint amik ott érényesek.
De ott van például Budapesten az a kétéltű vizibuszos városnézős cucc. Az a közúton a kresz szerint közlekedik, amikor belemegy a Dunába akkor pedig a hajókra vonatkozó szabályok szerint.
Kérdező elmagyarázhatnád hogy honnan jött ez a őrült gondolat!
14/24 MGéza válasza:
A HÉV zárt pályás, nagyvasúti vonalnak minősül, nem vonatkoznak rá a közúti jelzőlámpák jelzései. Eredetileg nem is, majd ideiglenesen tartozott csak a BKV vonalai közé. A villamos ellenben közúti járműnek minősül, arra érvényes de némileg eltérő KRESZ szabályokkal, mint balról érkezéskor, körforgalomba behajtáskor elsőbbség. Így tehát a villamosra is érvényes többek között a városban maximum 50km/ó sebességkorlátozás, bár nagyon a tervezési sebességük sem haladja ezt meg. Egy dolgot tudok elképzelni hogy mire gondolsz kérdező, ez a Hódmezvásárhely - Szeged viszonylatban közlekedő tram-train.
15/24 eddiboy válasza:
#14: TW6000-es (Hannoveri) villamosokat terveznek a HÉV vonalakon közlekedtetni, ezek tervezési sebessége 80 km/h, mivel eredetileg Stadtbahnként közlekedtek, ami egy hasonló konstrukció a TramTrainhez, városon belül villamos, városon kívül gyorsvasút (HÉV), az ajtónyitásuk is kétféle peronmagassághoz tud igazodni.
16/24 MGéza válasza:
#15: A kőkori Ganz járművek tervezési sebessége is 60km/ó, mivel hogy akkor még az volt az általánosan érvényes sebességkorlátozás lakott területen belül. A TW6000 esetében nem ritka az olyan vonal ahol kvázi úgy közlekednek mint a HÉV, a sebességük is ahhoz lett igazítva. Más kérdés, hogy a magyar vonalakon a 80-at csak elvétve lehet kihasználni.
17/24 anonim válasza:
Hát figyelj. Szerelmem meg miskolcra akar menni a ganzával. Akk mivan
18/24 MGéza válasza:
#17: Mehet, de Ganz villamossal tutira nem fog sikerülni. :) Félreértések elkerülése végett én a kérdésnél maradva, nyilván nem az összes Ganz által gyártott járművet értettem a "jármű" meghatározás alatt.
19/24 anonim válasza:
Ganz ICS. Menni akar. En meg 431 068. Es ugy dugni...
20/24 A kérdező kommentje:
#14
Nem tudom mit nem lehet felfogni a kérdésemen. Akik villamost akarnak rakni valamelyik HÉV helyére, azok ezt mégis hogy gondolják? Hogy majd a Szabadkikötő és a Müpa között 60-nal fog vánszorogni a villamos, és ezt akarják eladni fejlődésnek?
okt. 21. 20:48
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!