Akik valamely hév villamosításáról beszélnek, azok beleértik azt is, hogy a KRESZ-ben meg kell változtatni a villamosok maximális sebességét 50-ről 90-re?
A HÉV és a villamos két eltérő szabályok szerint közlekedő jármű.
A villamos a városban közlekedik, a KRESZ szabályokat betartva, gyakran kell elsőbbséget adnia a többi közlekedő számára, és illeszkedni kell a forgalom ritmusához, nem száguldozhat 90-el.
A HÉV egy rövidítés, helyiérdekű vasút, arra nem a közúti szabályok vonatkoznak
Nem tudom, hogy akik erről beszélnek, mit értenek bele, de a villamos az egy kötöttpályás közúti jármű, amint elhagyja a közutat, nem közúti jármű - ilyen például a vasútvillamos.
A hévek a teljes szakaszon nagyvasúti szabályok szerint közlekednek. Ha villamossá válnának, akkor inkább vasútvillamossá változnának, hiszen a vasúti pálya nem változna közúttá. A villamossá változás leginkább a (fő)városi szakaszokon lenne érdekes.
Nem kell a KRESZ-hez nyúlni.
Ha a villamos mint jármű a vasúti pályán fog közlekedni akkor a vasúti szabályok lesznek rá érvényesek.
Az más kérdés, hogy sok villamosnak a kontrukciós sebessége (végsebessége) 50-60kmh környékén van, mert amúgy sem mehet többel.
Akkor sem kellene a KRESZ-hez nyúlni ha a HÉV szerelvények közlekednének a villamos vonalakon (csak az elmélet miatt mondom!), mert akkor azokra a járművekre aközúti szabályok vonatkoznának (a villamos hiába kötöttpályás, attól még közúti járműnek minősül).
Az autópályán a sok hülye mind szembe jön...
Felesleges lenne magyarázni, úgysem értenéd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!