Mi az oka annak, hogy a mozdonyoknál mindig a menetirány szerinti hátsó, míg a villamosoknál mindig a menetirány szerinti első áramszedő van használatban?
Figyelt kérdés
okt. 16. 17:19
11/11 anonim válasza:
Tudtommal az, hogy melyik áramszedőt használják, az nagyrészt a sebességtől függ. Egy villamos cirka 50 km/óra sebességénél még nem annyira jelentős az aerodinamika hatása, de mondjuk egy V43 120-as sebességénél már jelentős. Ugyanis az, ha a levegő nem egy szélárnyékosabb részen éri az áramszedőt, hanem tiszta levegőben, akkor az áramszedő élettartama jelentősen csökken. Amikor viszont csatoltan megy 2 villanymozdony, ott a fő szempont az, hogy milyen kilengést okoz az első áramszedő a drótban, mert a hátsó amortizálódása attól is függ, hogy mennyire van távol az első áramszedő. A másik indok, amit már 3. sz. válaszoló is leírt, pedig az, hogy áramszedőtörés esetén a menetirány szerinti első áramszedő darabjai telibe találnák pl. a főmegszakítót, amit vasutasul fekvemaradásnak hívnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!