Mi az oka annak, hogy a mozdonyoknál mindig a menetirány szerinti hátsó, míg a villamosoknál mindig a menetirány szerinti első áramszedő van használatban?
Mozdonyon általában a menetirányt tekintve hátsót kell használni azért amit 3-as írt.
De van erre eljárásrend hogy mikor melyiket. Van amikor az elsőt.
Csatolt mozdonyok esetén pedig az első gépen az elsőt, a hátsón a hátsót (a lehető legtávolabbiakat).
Mozdonynál azért, amit fentebb is írtak.
+ Vannak egyéb esetek. Pl. amit #6 írt, de másik is: van olyan mozdony, amin eleve nem is csak kettő, hanem több áramszedő van, amik a különböző áramnemekhez tartoznak. Ezek közül mindig az van használatban, ami az adott országban alkalmazott áramnemhez kell - akkor is, ha ez pl. a középső a három áramszedő közül.
Villamosok Budapesten a szedővel állítják a váltókat is, ott ezért célszerűbb, ha ez első van fent. De ugye Combino, hosszú CAF esetében fent van mindkettő. Máshol is inkább az első van fent, pl. Szegeden is, de itt a váltóállításhoz semmi köze a szedőnek, így nyugodtan lehetne a hátsót használni a csatolt Tatra villamosoknál - alkalmanként szokták is, valószínűleg mikor hibás az első.
9
Köszönöm, én is valamilyen utasításban olvastam, de ott nem volt leírva, hogy miért. Hétvégén a 14-es is így jár, a Lehel tér felé első áramszedővel, Káposztásmegyer felé hátsó áramszedővel, pedig az már hosszabb vonal. Legfeljebb megkérdezem egy villamosvezetőtől, ők csak tudják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!