Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem tartanak teljes...

Miért nem tartanak teljes munkabeszüntetést a tömegközlekedésben dolgozók, ha nem jók a körülmények?

Figyelt kérdés
Általában ugye azt mondják, hogy a munkájuk nem pótolható, nincs is új munkaerő. A késések és a járat kimaradàsok oka mindig a túl régi és nem karbantartott eszközpark. Ez esetben miért nem tartanak teljes és kollektív előre be nem jelentett munkabeszüntetést? Úgysem tudnának ellenük semmit sem tenni, ha egyszerre csinálnák. Ilyen esetben nyilván egyetlen járat sem járna, viszont egy utas sem reklamálna, mert ez hozna egy nagy változást!
szept. 12. 13:27
 1/9 anonim ***** válasza:
44%
Mert az emberek nagyrésze (lásd tanár tüntetés is) nem a rendszert hibáztatná, hanem a dolgozókat.
szept. 12. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Ahhoz összetartás kellene,a legtöbben nincsenek olyan anyagi helyzetben hogy ki tudja meddig ne legyen jövedelmük akkor meg nem lesz nagy kedv munkabeszüntetésre.Mindenki a saját seggét védi,ha valaki feldobná ezt az ötletet valszeg a fele élből nem csinálná,úgy már nincs akkora ereje.

Aztán az is igaz amit az első mondd,a sok analfabéta őket szidná hogy "nem tudok elmenni farhátért mert nincs busz a köcsög sofőrök miatt,nem örülnének hogy van munkájuk én minimálbért kapok mégis kussba vagyok rohadjanak meg"

szept. 12. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
78%

Fiatal vagy még gondolom, vagy valami nagyon naiv bölcsész...

Nem úgy megy az hogy csak úgy megállunk. Sokan félnek a retorzióktól amik bizony vannak és egy sztrájk után még évekig szivatják azt aki részt vett a sztrájkban.

Ráadásul amit te mondasz az jogellenes. Megvannak a sztrájknak is a szigorú szabályai és ha nem tartjuk be akkor a munkahelyi vegzálás mellé még egy pert is kockáztatunk.

Pártunk és kormányunk - akarom mondani a ti pártotok és kormányotok úgy módosították a jogszabályokat hogy a sztrájkot ellehetetlenítsék, kiheréljék a lényegét.

szept. 12. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
#3: A sztrájknak törvényi szablyai vannak, amit előző is írt. Előre be kell jelenteni pl. Igaz, hogy a kormány ezt eléggé ellehetetlenítette, pl. a járatok elég nagy százalékának sztrájk alatt is közlekednie kell, mint ún. elégséges szolgáltatás. Ennek ellenére a Volán dolgozók 1-2 éve megtalálták a módját ezen szabály "kijátszásának", és ezt a bíróság is engedélyezte nekik, a kormány akármennyire próbálta ellehetetleníteni a sztrájkot. A lényeg az volt, hogy az elégséges szolgáltatási százalékot nem kell időarányosan, folyamatosan teljesíteni, hanem az egész sztrájk idejére vonatkoztatva elég. Vagyis hétvégén alig néhány busz maradt ki, hétközben meg sokkal több, akkor is a reggeli is délutáni csúcsidőben a legtöbb.
szept. 12. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Justinianus ***** válasza:

"A késések és a járat kimaradàsok oka mindig a túl régi és nem karbantartott eszközpark."

És gondolod, hogy két hét sztrájk után lepotyog az égből 200 új villanymozdony a 200 darab 50 éves Szili helyett, meg hatszáz új IC kocsi?

Egyébként ilyen célból nem is lehet sztrájkolni. Amúgy sem a dolgozók sietnek, hanem te.

A sztrájk joga a munkavállalókat gazdasági és szociális érdekeik biztosítására illetik meg. A következő két évben egyébként az inflációt meghaladó béremelést kapnak a legnagyobb cégcsoport munkavállalói. Jelentkezzen még, aki biztosan tudja, hogy 2026-ban inflációt meghaladó béremelést fog kapni.

szept. 12. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

#5 : Inflációt meghaladó béremelést kap mindenki differenciálás nélkül garantáltan?? Ez mondjuk annyira nem köztudott információ. Így nyilván nem fognak sztrájkolni.

Egyébként én sohasem sietek, csak az elvárásokhoz alkalmazkodok. Ha a tömegközlekedési dolgozók teljes egészében leállítanák a forgalmat én teljesen nyugodtan elüldögélnék sietés nélkül, hiszen nem az én hibám, hogy kések valahonnan.

szept. 13. 08:07
 7/9 anonim ***** válasza:

A kormány vagy 10 éve úgy módosította a törvényeket, hogy a MÁV esetében a minimálisan nyújtandó szolgáltatást, ha jól emlékszem, óránként 1 vonatra emelte. Tehát csak azokat a vonatokat szabad megállítani, amik ezen felül vannak.

Sok vonalon alapból sincs ennél sűrűbben (mellékvonalakon esetleg napi 2 vonatpár), tehát egyáltalán nem is lehetne észrevenni a sztrájkot. De a fővonalakon is csak némi késést okozna az utasoknak, mondjuk, az óránként közlekedő, dupla hosszú IC-k megállnának mindenhol, összeszednének 30-40 perc késést, ennyi. Nem lenne jelentősége.

Ennél kevesebb vonat esetén jogellenesnek lenne minősítve a sztrájk, a MÁV kifizettetné a (szerinte) több milliárd kárt, amire nyilván senkinek nem lenne pénze.

Kb. az a jelenség, mint ha a Lidl-ben csak úgy lehetne sztrájkolni, hogy a 6 pénztárból 5-nek muszáj lenne működni (még akkor is, ha alapból csak 4 működik), és a 6 árufeltöltőből 4-nek muszáj lenne dolgozni. A maradék sztrájkolhatna nyugodtan.

De azért nem sérül a sztrájkjog, ááá...

szept. 13. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
#7 : A MINDENKIn van a hangsúly. Az összes munkavállaló ellen nem tudnának mit tenni. Egy nagyon jó lecke lenne a döntéshozóknak, hogy hirtelen 200 évvel vetnék vissza az ország színvonalát. Kiderülne, ki a fontos!
szept. 13. 13:09
 9/9 anonim ***** válasza:

8

Akkor MINDENKINEK fizetni kellene kárpótlásul a milliárdokat, ennyi. A kormány példát statuálna, hogy hogy jár az, aki lázadni merészel. A törvények egyértelműek.

Persze, a dolgozók kapnának egy lehetőséget, hogy aki ott marad dolgozni a továbbiakban is, és hajlandó 20% bércsökkentéssel is ellátni a munkáját, attól nem fognak lefoglalni fejenként 30 millió kártérítést, hanem ameddig el nem hagyja a MÁV-ot (vagy meg nem hal 90 évesen, amelyik előbb történik), addig felfüggesztik a végrehajtást.

De különben meg, amennyire én látom, az általam ismert vasutasoknak majdnem a fele Fidesz-bzi, és bármit elhisz, amit az M1-en mondanak neki. Ha azt mondják, hogy minden nagyon jó így, akkor azt hiszi el. A bajoknak nyilvánvalóan Brüsszel az oka, meg a migráncsok, meg a baloldal.

szept. 13. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!