Miért nem tartanak teljes munkabeszüntetést a tömegközlekedésben dolgozók, ha nem jók a körülmények?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ahhoz összetartás kellene,a legtöbben nincsenek olyan anyagi helyzetben hogy ki tudja meddig ne legyen jövedelmük akkor meg nem lesz nagy kedv munkabeszüntetésre.Mindenki a saját seggét védi,ha valaki feldobná ezt az ötletet valszeg a fele élből nem csinálná,úgy már nincs akkora ereje.
Aztán az is igaz amit az első mondd,a sok analfabéta őket szidná hogy "nem tudok elmenni farhátért mert nincs busz a köcsög sofőrök miatt,nem örülnének hogy van munkájuk én minimálbért kapok mégis kussba vagyok rohadjanak meg"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Fiatal vagy még gondolom, vagy valami nagyon naiv bölcsész...
Nem úgy megy az hogy csak úgy megállunk. Sokan félnek a retorzióktól amik bizony vannak és egy sztrájk után még évekig szivatják azt aki részt vett a sztrájkban.
Ráadásul amit te mondasz az jogellenes. Megvannak a sztrájknak is a szigorú szabályai és ha nem tartjuk be akkor a munkahelyi vegzálás mellé még egy pert is kockáztatunk.
Pártunk és kormányunk - akarom mondani a ti pártotok és kormányotok úgy módosították a jogszabályokat hogy a sztrájkot ellehetetlenítsék, kiheréljék a lényegét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A késések és a járat kimaradàsok oka mindig a túl régi és nem karbantartott eszközpark."
És gondolod, hogy két hét sztrájk után lepotyog az égből 200 új villanymozdony a 200 darab 50 éves Szili helyett, meg hatszáz új IC kocsi?
Egyébként ilyen célból nem is lehet sztrájkolni. Amúgy sem a dolgozók sietnek, hanem te.
A sztrájk joga a munkavállalókat gazdasági és szociális érdekeik biztosítására illetik meg. A következő két évben egyébként az inflációt meghaladó béremelést kapnak a legnagyobb cégcsoport munkavállalói. Jelentkezzen még, aki biztosan tudja, hogy 2026-ban inflációt meghaladó béremelést fog kapni.
#5 : Inflációt meghaladó béremelést kap mindenki differenciálás nélkül garantáltan?? Ez mondjuk annyira nem köztudott információ. Így nyilván nem fognak sztrájkolni.
Egyébként én sohasem sietek, csak az elvárásokhoz alkalmazkodok. Ha a tömegközlekedési dolgozók teljes egészében leállítanák a forgalmat én teljesen nyugodtan elüldögélnék sietés nélkül, hiszen nem az én hibám, hogy kések valahonnan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kormány vagy 10 éve úgy módosította a törvényeket, hogy a MÁV esetében a minimálisan nyújtandó szolgáltatást, ha jól emlékszem, óránként 1 vonatra emelte. Tehát csak azokat a vonatokat szabad megállítani, amik ezen felül vannak.
Sok vonalon alapból sincs ennél sűrűbben (mellékvonalakon esetleg napi 2 vonatpár), tehát egyáltalán nem is lehetne észrevenni a sztrájkot. De a fővonalakon is csak némi késést okozna az utasoknak, mondjuk, az óránként közlekedő, dupla hosszú IC-k megállnának mindenhol, összeszednének 30-40 perc késést, ennyi. Nem lenne jelentősége.
Ennél kevesebb vonat esetén jogellenesnek lenne minősítve a sztrájk, a MÁV kifizettetné a (szerinte) több milliárd kárt, amire nyilván senkinek nem lenne pénze.
Kb. az a jelenség, mint ha a Lidl-ben csak úgy lehetne sztrájkolni, hogy a 6 pénztárból 5-nek muszáj lenne működni (még akkor is, ha alapból csak 4 működik), és a 6 árufeltöltőből 4-nek muszáj lenne dolgozni. A maradék sztrájkolhatna nyugodtan.
De azért nem sérül a sztrájkjog, ááá...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
8
Akkor MINDENKINEK fizetni kellene kárpótlásul a milliárdokat, ennyi. A kormány példát statuálna, hogy hogy jár az, aki lázadni merészel. A törvények egyértelműek.
Persze, a dolgozók kapnának egy lehetőséget, hogy aki ott marad dolgozni a továbbiakban is, és hajlandó 20% bércsökkentéssel is ellátni a munkáját, attól nem fognak lefoglalni fejenként 30 millió kártérítést, hanem ameddig el nem hagyja a MÁV-ot (vagy meg nem hal 90 évesen, amelyik előbb történik), addig felfüggesztik a végrehajtást.
De különben meg, amennyire én látom, az általam ismert vasutasoknak majdnem a fele Fidesz-bzi, és bármit elhisz, amit az M1-en mondanak neki. Ha azt mondják, hogy minden nagyon jó így, akkor azt hiszi el. A bajoknak nyilvánvalóan Brüsszel az oka, meg a migráncsok, meg a baloldal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!