Szükség lenne a Nyugati - Kelenföld Duna-alagútra?










Kevés haszontalabb dolog van, minthogy egy Kiss egy órát álljon a Nyugatiban, mint ahogy most teszi sokszor. Egyrészt nem megy a jármű, másrészt a vágányt foglalja.
Az egyik Kiss például menetrend szerint 4 óra 40 percet áll a Nyugatiban (egyszer hajnalban másfél órát, kétszer-kétszer fél és egy órát), ennek nagy része pazarlás - menetrendi tartalék kell, meg az utascserére is kell időt hagyni, de az egy óra azért túlzás. A Kiss 3:03-kor kezd Cegléden, és 21:42-kor végez ugyanott, vagyis a napi üzemidejének a negyedét a Nyugatiban állva tölti. Az alagúttal ennek az időnek egy része menetidő lenne, a többi pedig nagyrészt felszabadulna, ahogy az a vágány is, amin ezt az időt tölti - bemehetne oda például a miskolci IC, és akkor a Keletiben is felszabadulna vágány.
Valószínűleg Lázár János is végiggondolta ezt, és arra a következtetésre jutott, hogy ez túl jó lenne az embereknek, a MÁV-nak meg mindenkinek.





Igény lenne rá, csak szándék nincs(bár úgy adják elő)
szóval ötven évig nyugi van.





Lehet rá igény, sőt szándék is, ha pénz nincs. (Igen tudom, az mindig arra van, amire odafent akarják, így mondhatjuk hogy a nincs pénz = nincs szándék)
Hosszú távon feltétlenül célszerű lenne, de szerintem lenne még vagy 100 dolog csak a vasutat nézve, ami megelőzi prioritásban, és jelen állás szerint abból sem lesz semmi egyhamar.




















#8
Pont ez lenne a lényege az új alagútnak, hogy nem kéne a Nyugatiban állnia a vonatoknak, így szépen el lehetne őket osztani, hogy ne egy zsúfolt végállomás jöjjön létre.
Például mehetnének Szob felől Pusztaszabolcsig, Szeged felől Győrig, Cegléd felől Székesfehérvárig és így tovább.
Persze a Körvasút segítségével most is járhatnának így ezek a viszonylatok, csak éppen Budapest városát szépen elkerülve, az alagúton keresztül viszont ugyanúgy érintve lenne minden megálló, ráadásul a városon belül is egy kellemes alternatívát nyújtana.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!