Az miért van a máv-nál hogy a rövidebb, max.1,5 órás vonalakra (zónázó pl.) teszik be a modernebb vonatokat, a hoszabbra ahol sokszor 3 óra a menetidő, oda meg az ezer éveseket?
És ha lerohad a zónázón egy ezeréves ipartörténeti relikvia, akkor sokkal több ember krvaanyázik.
Meg az ország szélén a Viharsarokban, Szabolcsban, meg sorsod-Borsodban az embereket nem fogják úgy kiszolgálni, mint a fővárosi agglomeráció lakóit.
Elvileg/Ideális esetben rövid utakra és hosszú utakra más követelményeknek megfelelő szerelvényeket állítanak be.
Zónázó forgalomban fontos, hogy a vonat jól gyorsuljon, sok ajtaja legyen (mert sok ember száll le és fel) és nem fontos, hogy annyira kényelmes legyen, mert úgysem töltesz ott órákat.
A hosszú távú vonatok tipikusan nem állnak meg minden bokorban, ezért az utascsere sebessége és a gyorsulás is kevésbé számít. Viszont mivel sokszor 3-6 óra is lehet egy utazás, sokkal fontosabb, hogy kényelmes legyen.
Az egy teljesen más kérdés, hogy a MÁV hosszú távra szánt kocsijainak a jelentős része utoljára 50 éve számított modernnek - és amit 50 éve kényelmesnek gondoltunk már nem igazán felel meg semmilyen elvárásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!