Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Debrecen-Mátészalka között...

Debrecen-Mátészalka között 120-szal mennyi lenne a menetidő a személyvonatnak?

Figyelt kérdés

Jelenleg a pálya rossz. Debrecen-Apafa között 80-nal, Apafa-Dombostanya között 50-nel, Dombostanya-Hajdúsámson között 40-nel, Hajdúsámson-Nyírbátor között 60-nal, de sok helyen 50-nel, van sok 40-es lassújel is, majd Nyírbátor-Mátészalka között 80-nal, de van 50-es lassújel kettő is. Így néz ki a helyzet. Sokat lassít, majd gyorsít, majd megint lassít a vonat, ezt játsza egészen Apafa-Nyírbátor között végig.


Elméleti a kérdés, mert nem lesz villamosítva, de azért megkérdezem.


Ha Apafa-Mátészalka között is villamosított lenne a pálya, valamint új 120-as sebességre alkalmas sínek lennének és villanymozdonyos közlekedés lenne, 120-szal mennének a vonatok végig, egy lassújel sem lenne, mennyi idő lenne Debrecen-Mátészalka között a mindenhol megálló személyvonat menetideje?


Jelenleg egy kivétellel az összes vonat személyvonat, és a személyvonatok 90%-a mindenhol megáll. Ezeknek 1 óra 45 perc a menetrendje.


Úgy mennyi lenne, ahogy fentebb kérdezem?



2023. ápr. 21. 19:52
 1/5 A kérdező kommentje:
Van egy jó dízelmozdonyos vonal, ez a Püspökladány-Biharkeresztes vonal, az elmúlt években végig fel lett újítva, szemmel látható a gyönyörű új betonaljak, meg a sín is, hogy új és csendesen megy rajta a vonat. Egy lassújel sincs. Dízeles közlekedés, sőt a menetrend 80-asra van csinálva, de ha késés van 100-zal is szokott menni a vonat, a csörgős, mert a bz az nem tud.
2023. ápr. 21. 19:57
 2/5 anonim ***** válasza:

A Debrecen-Mátészalka vonal 78 km, 14 köztes megállóval.

A Ferihegy-Szolnok távolság 82 km, 13 köztes megállóval 1:16. Hasonló lenne, de a megállóközök és a vonatkeresztek (utóbbi a 100a-n nem tényező) is befolyásolhatják.

2023. ápr. 21. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
A Püspökladány-Biharkeresztes meg hamarosan villamosítva lesz, a maximális sebességet visszaállították 100 km/h-ra, a nemzetközi vonatok mellett valószínűleg (fél)fecske-ingák lesznek, azoknak a 100 km/h teljesíthető - bár nem lepődnék meg, ha egykocsis vonatok lennének, esetleg maradnának a Bz-k. Egyébként ott már egész jó átlagsebesség alakulhat ki, tekintve hogy csak néhány állomás van a vonalon, azok is minimum 8 km-re egymástól.
2023. ápr. 21. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Ezelőtt 20 éve az összes Debrecen-Mátészalka közőtti vonat csörgős volt 4-5 kocsival. A Mátészalka-Záhony közötti vonal is csőrgős volt, sőt a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonalon is csörgők jártak. Mára már ez megszűnt. Mátészalkán csak bz-ket lehet látni. A Debrecen-Mátészalka közötti vonatokat viszik csörgők, de már csak a 60%-át, a többbi bz meg usgyi. Régen egyszere 4 csörgő is ált Mátészalkán, most tiszta bz k vannak.
2023. ápr. 21. 20:18
 5/5 anonim ***** válasza:
A fővonalak karbantartsára sincs pénze a mávnak, így a nemrégiben felújított vonalakon is egyre több sebesség korlátozás lesz és egyre kevesebb távon tudnak 120-al menni a vonatok. A fővonalakon a 160 km/h-s sebesség is csak álom, ennél csak a Debecen-Mátészalka vonal 120-as sebessége a nagyobb fikció.
2023. ápr. 22. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!