Megérné egyes vasútvonalainkat változtatható feszültségűre átépíteni ?
A hegyeshalmi állomáson változtatható a vontatási feszültség, 25kV 50Hz/15kV 16Hz. Nyugat európa vasútilag is legfejlettebb magországaiban 15kV 16Hz az általános vontatási feszültség: [link] Norvégia/Svédország/Németország/Ausztria/Svájc.
Szerintem érdemes lenne egyes vasútvonalainkat változtatható feszültségűre átépíteni (25kV 50Hz/15kV 16Hz). A vezetékhálózat megvan, csak a 15kV 16Hz áramátalakítókat és a feszültség/frekvencia átváltó elektronikát kellene kiépíteni. Nagy mennyiségű használt vasúti szerelvény beszerzése nyugat európa magországaiból, lenne az átalakítás indoka. Pl a Szeged-Cegléd-Budapest-nyugati vasútvonal gördülő állománya az egyik legrosszabb állapotú a fővonalaink közül. Pl ezt a vonalat szerintem megérné változtatható feszülségűvé átalakítani. A vonalat ésszerűen szakaszokra osztanám és szakaszonként lehetne a feszültséget változtatni, hogy eltérő feszültségű vonatok tudják használni egyszerre a vonalat. Ha a szegedi vonal teljes gördülőállományát le akarnák cserélni új 25kV-os szerelvényekre, akkor akár rossz esetben 5-10 évet is várni kellene a legyártásukra. A használt nyugat európai gördülőállomány viszont szinte azonnal rendelkezésre áll, a biztosító/vonatbefolyásoló berendezéseik magyar szabványúra alakítása és a magyar sínhálózaton a próbafutások elvégzése után azonnal munkára foghatóak lennének, ha változtatható feszültségű lenne az adott vonal amire kerülnének. Nyugati szerelvények bérlése is szóbajöhetne amennyiben Norvégia/Svédország/Svájc/Németország/Ausztria belemenne hogy magyar szabványú vonatbefolyásoló berendezéssel is felszereljék egyes vonataikat. Ezzel a módszerrel elég gyors minőségjavulást lehetne elérni az átalakításra kiszemelt vasútvonalakon. Mi a véleményetek a dologról ?
Nem ismerem a vasúti járművek világát behatóbban, most megnéztem az ICE1 wikipédia oldalát és onnan eljutottam pár régebbi nyugati motorvonathoz, az ICE1 mellett ezek is jók lennének a magyar vasútra szerintem: [link]
Nyilván meg kell vizsgálni hogyha 15kV only az adott szerelvény akkor mennyiért lehet átalakíttatni 25kV-ra, és hogy ígyis versenyképes ára van e egy új szerelvényhez képest. A korszerű új nyugati motorvonatok horribilis összegekbe kerülnek, mivel az egészségügyre is költeni kell ezért szvsz nem engedheti meg az ország hogy kizárólag új szerelvényekkel cseréljük le a régieket, annyi pénzt azért az eu nem ad, még egy baráti kormány esetén sem, inkább az egészségügyre menjen több pénz.
A BLS motorvonatok, legalábbis a régebbiek, 15kV only-k.
El kell dönteni ha ezekből, vagy más 15kV osokból sok db-ot beszerzünk, akkor a felsővezetékhálózat többáramneművé alakítása az olcsóbb, vagy a szerelvények átalakítása 25kV-osra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!