Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Megérné egyes vasútvonalainkat...

Attilav kérdése:

Megérné egyes vasútvonalainkat változtatható feszültségűre átépíteni ?

Figyelt kérdés

A hegyeshalmi állomáson változtatható a vontatási feszültség, 25kV 50Hz/15kV 16Hz. Nyugat európa vasútilag is legfejlettebb magországaiban 15kV 16Hz az általános vontatási feszültség: [link] Norvégia/Svédország/Németország/Ausztria/Svájc.


Szerintem érdemes lenne egyes vasútvonalainkat változtatható feszültségűre átépíteni (25kV 50Hz/15kV 16Hz). A vezetékhálózat megvan, csak a 15kV 16Hz áramátalakítókat és a feszültség/frekvencia átváltó elektronikát kellene kiépíteni. Nagy mennyiségű használt vasúti szerelvény beszerzése nyugat európa magországaiból, lenne az átalakítás indoka. Pl a Szeged-Cegléd-Budapest-nyugati vasútvonal gördülő állománya az egyik legrosszabb állapotú a fővonalaink közül. Pl ezt a vonalat szerintem megérné változtatható feszülségűvé átalakítani. A vonalat ésszerűen szakaszokra osztanám és szakaszonként lehetne a feszültséget változtatni, hogy eltérő feszültségű vonatok tudják használni egyszerre a vonalat. Ha a szegedi vonal teljes gördülőállományát le akarnák cserélni új 25kV-os szerelvényekre, akkor akár rossz esetben 5-10 évet is várni kellene a legyártásukra. A használt nyugat európai gördülőállomány viszont szinte azonnal rendelkezésre áll, a biztosító/vonatbefolyásoló berendezéseik magyar szabványúra alakítása és a magyar sínhálózaton a próbafutások elvégzése után azonnal munkára foghatóak lennének, ha változtatható feszültségű lenne az adott vonal amire kerülnének. Nyugati szerelvények bérlése is szóbajöhetne amennyiben Norvégia/Svédország/Svájc/Németország/Ausztria belemenne hogy magyar szabványú vonatbefolyásoló berendezéssel is felszereljék egyes vonataikat. Ezzel a módszerrel elég gyors minőségjavulást lehetne elérni az átalakításra kiszemelt vasútvonalakon. Mi a véleményetek a dologról ?



júl. 25. 18:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Ennek az agymenésnek a kiépítése, a járművek átalakítása és a projekthez kapcsolódó egyéb dolgok (utasítások módosítása pl) is kb ugyanannyi idő lenne mint az a néhány év mire lenne új jármű.

Persze ha lenne fogható jármű... de még csak használt se nagyon van.

De van itt egy komolyabb probléma is: nincs pénz. Orbánék elkurvák. Nem kicsit, nagyon. Valószinüleg sokkal nagyobb a baj mint annak idején a Feri idejében. Csak a fideszből senki nem beszél ki, nem szivárog ki semmi - még... A következő években semmire sem lesz pénz. Sem új járműre, sem az infrastruktúra átalakítására. Csoda lesz ha nem lesznek a modtaninál is komolyabb gondok.

júl. 25. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 Szolovjov ***** válasza:
100%
Fölösleges, mivel a legtöbb modern mozdony többáramnemű üzemelésre képes. De nyugaton is az újonnan épült vonalak már 25KV/50Hz rendszerűek. Csak a régi 15KV/16-2/3 periódusú vonalakat már nem építik át 25-ösre, mert túl drága lenne.
júl. 25. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

„Mi a véleményetek a dologról ?”

Teljesen értelmetlen, kivitelezhetetlen.

júl. 25. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Ez még a szigetüzemnél is nagyobb baromság.


Ugyanakkor kíváncsi lennék, hogy milyen járművekre gondolsz, amik 2-5 éven belül már nem szükségesek az említett országokban, és még nem teljesen korszerűtlenek?

júl. 26. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
#4 még a "korszerűtlen" nyugati járművek, mozdonyok, motorvonatok, is valószínűleg sokkal jobbak mint azok a lepukkant szarok amik most a szegedi vonalon járnak. Kellene már a gyors, max 2 év alatt lebonyolítható járműcsere a vonalon, ehhez a vegyesüzemű felsővezeték és a nyugati használt jarművek a leggyorsabb opció. Új szerelvényeket több év mire legyártják és szvsz nem is lenne rá pénz.
júl. 26. 13:31
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Mert közel 200 km-nyi vasútvonal átépítésére, hogy az zavarérzékenyebb legyen és többe kerüljön a fenntartása, arra van pénz...

Komolyan érdekel, hogy milyen konkrét járművekre gondoltál, mi az, ami jelentősen emelné a színvonalat, 15-20 évig még használható, és már nem kell mondjuk a németeknek. Nem hiszem, hogy csak úgy teszik félre a tárolóvágányokra a még használható járműveiket, a 35 éves ICE 1-ek már a második felújításukon esnek át, vagyis úgy 50 éves korukig biztosan számolnak velük.

De ha már nyugati használt jármű, akkor miért nem a franciáknál nézel szét? Akkor nem kéne szétbarmolni a hálózatot.

júl. 26. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
"a vegyesüzemű felsővezeték és a nyugati használt jarművek" mennyivel olcsóbbak mint új szerelvények beszerzése? Ja és mennyivel gyorsabb megoldás ez? Kiszámoldnád nekünk kérlek?!
júl. 26. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
"35 éves ICE 1-ek" Kormányváltás után egy normális nyugatbarát kormány szvsz ki tudná könyörögni hogy a németek eladják nekünk az ICE 1 eket, és más hasonló többször felújított korábbi generációs vasúti járműveket, ezügyben egy normális kormánnyal a többi nyugati magország is szóba állna. Az biztos hogy a mostani kormány alatt maradnak a lepukkant szarok. Természetesen a franciáknál finneknél is szét lehet nézni 25kV os használt járművek ügyében, de ha csak ebből a két országból vásárolnánk akkor jóval szerényebb a választék és lehet nem is tudnánk a szükséges használtjármű mennyiséget beszerezni.
júl. 26. 14:42
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Azokban 5-6 millió km van.

Amúgy meg teljesen felesleges miattuk új felsővezetéki rendszert kiépíteni, sokkal egyszerbb lenne a járműveket módosítani. Mint már írták feljebb, a mai modern járművekben lévő berendezések alkalmasak többféle áramnem kezelésére is.

júl. 26. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
Tehát nem tudsz konkrét járműveket mondani, csak álmodozol.
júl. 26. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!