Megérné egyes vasútvonalainkat változtatható feszültségűre átépíteni ?
A hegyeshalmi állomáson változtatható a vontatási feszültség, 25kV 50Hz/15kV 16Hz. Nyugat európa vasútilag is legfejlettebb magországaiban 15kV 16Hz az általános vontatási feszültség: [link] Norvégia/Svédország/Németország/Ausztria/Svájc.
Szerintem érdemes lenne egyes vasútvonalainkat változtatható feszültségűre átépíteni (25kV 50Hz/15kV 16Hz). A vezetékhálózat megvan, csak a 15kV 16Hz áramátalakítókat és a feszültség/frekvencia átváltó elektronikát kellene kiépíteni. Nagy mennyiségű használt vasúti szerelvény beszerzése nyugat európa magországaiból, lenne az átalakítás indoka. Pl a Szeged-Cegléd-Budapest-nyugati vasútvonal gördülő állománya az egyik legrosszabb állapotú a fővonalaink közül. Pl ezt a vonalat szerintem megérné változtatható feszülségűvé átalakítani. A vonalat ésszerűen szakaszokra osztanám és szakaszonként lehetne a feszültséget változtatni, hogy eltérő feszültségű vonatok tudják használni egyszerre a vonalat. Ha a szegedi vonal teljes gördülőállományát le akarnák cserélni új 25kV-os szerelvényekre, akkor akár rossz esetben 5-10 évet is várni kellene a legyártásukra. A használt nyugat európai gördülőállomány viszont szinte azonnal rendelkezésre áll, a biztosító/vonatbefolyásoló berendezéseik magyar szabványúra alakítása és a magyar sínhálózaton a próbafutások elvégzése után azonnal munkára foghatóak lennének, ha változtatható feszültségű lenne az adott vonal amire kerülnének. Nyugati szerelvények bérlése is szóbajöhetne amennyiben Norvégia/Svédország/Svájc/Németország/Ausztria belemenne hogy magyar szabványú vonatbefolyásoló berendezéssel is felszereljék egyes vonataikat. Ezzel a módszerrel elég gyors minőségjavulást lehetne elérni az átalakításra kiszemelt vasútvonalakon. Mi a véleményetek a dologról ?
Ennek az agymenésnek a kiépítése, a járművek átalakítása és a projekthez kapcsolódó egyéb dolgok (utasítások módosítása pl) is kb ugyanannyi idő lenne mint az a néhány év mire lenne új jármű.
Persze ha lenne fogható jármű... de még csak használt se nagyon van.
De van itt egy komolyabb probléma is: nincs pénz. Orbánék elkurvák. Nem kicsit, nagyon. Valószinüleg sokkal nagyobb a baj mint annak idején a Feri idejében. Csak a fideszből senki nem beszél ki, nem szivárog ki semmi - még... A következő években semmire sem lesz pénz. Sem új járműre, sem az infrastruktúra átalakítására. Csoda lesz ha nem lesznek a modtaninál is komolyabb gondok.
„Mi a véleményetek a dologról ?”
Teljesen értelmetlen, kivitelezhetetlen.
Ez még a szigetüzemnél is nagyobb baromság.
Ugyanakkor kíváncsi lennék, hogy milyen járművekre gondolsz, amik 2-5 éven belül már nem szükségesek az említett országokban, és még nem teljesen korszerűtlenek?
Mert közel 200 km-nyi vasútvonal átépítésére, hogy az zavarérzékenyebb legyen és többe kerüljön a fenntartása, arra van pénz...
Komolyan érdekel, hogy milyen konkrét járművekre gondoltál, mi az, ami jelentősen emelné a színvonalat, 15-20 évig még használható, és már nem kell mondjuk a németeknek. Nem hiszem, hogy csak úgy teszik félre a tárolóvágányokra a még használható járműveiket, a 35 éves ICE 1-ek már a második felújításukon esnek át, vagyis úgy 50 éves korukig biztosan számolnak velük.
De ha már nyugati használt jármű, akkor miért nem a franciáknál nézel szét? Akkor nem kéne szétbarmolni a hálózatot.
Azokban 5-6 millió km van.
Amúgy meg teljesen felesleges miattuk új felsővezetéki rendszert kiépíteni, sokkal egyszerbb lenne a járműveket módosítani. Mint már írták feljebb, a mai modern járművekben lévő berendezések alkalmasak többféle áramnem kezelésére is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!