Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan ment egyre lejjebb a...

Hogyan ment egyre lejjebb a színvonal a MÁV-nál az évtizedek alatt?

Figyelt kérdés
jún. 16. 22:03
1 2
 1/11 Noren1989 ***** válasza:
91%
A szolgàltatàs minőségére, vagy mire gondolsz, kérlek?
jún. 16. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
74%
Szerintem mostanában inkább javult
jún. 16. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
93%

Mivel kapcsolatban? Én ma sokkal szívesebben vonatozom, mint mondjuk húsz éve, amikor még szinte hírből sem ismerték itthon az ütemes menetrendet. A járművek is sokkal jobban néznek ki, mint akkor.

Persze vannak kohószökevények, rossz menetrendek, romló pályák, meg jobban teljesítő külföldi vállalatok (meg a GYSEV is egy egész más összképet ad), amikhez lehet hasonlítani, időnként zárnak be vasútvonalakat (egyeseket érthető, másokat kevésbé érthető okokból), de én nem érzem azt, hogy rosszabb lenne a színvonal, mint 20, 10 vagy 5 éve. Azt igen, hogy lehetne jobb.

jún. 16. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
90%

Szimplán nem igaz, hogy lejjebb ment, mi több, a legtöbb vonalon teljesen fejlett és minőséginek mondható az utazás.


Emeletes vonatok, modern és csendes motorvonatok, online jegyvásárlás, felújított pályaudvarok, állomások.


Az tény, hogy a minőség erősen vegyes. Hiszen a modern utazás mellett simán bele lehet futni Csörgő által vontatott ősrégi, soha nem takarított Balatoni vonatokba, vagy teljesen lelakott 20-al döcögő piroskákba.

jún. 16. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
82%
Feljebb ment, nem lejjebb.
jún. 17. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
14%

Látom, a mávos bértrollok megszállták a kérdést.

Több dolog együttesen okozza a MÁV haldoklását. Egyrészt a megalázóan alacsony fizetések és a rossz munkakörülmények miatt egyre nagyobb a munkaerőhiány. Már a létfontosságú javításokra sincs elég ember, olyanokra meg, hogy wifi vagy légkondi, egyáltalán nincs. Újabban már a tartályos vécéket sem ürítik, egyre több van közülük lezárva, feltételezhetően szintén emberhiány miatt. A kocsihiányt sem az okozza, hogy a MÁV tulajdonában ne lenne elég kocsi, hanem az, hogy amelyik kocsinak akár csak egy icipici javítás kellene, hogy forgalomba állhasson, az évekig rohad félreállítva, mert nincs, aki megcsinálja.

Másrészt a vezetői pozíciókba nem hozzáértő embereket ültetnek, hanem pártkatonákat, bárki is van kormányon. Ebből nemcsak az következik, hogy szakértelem híján nem tudnak jó döntéseket hozni, hanem az is, hogy szétlopják a MÁV-ot.

jún. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
91%

Nem tudom, mitől bértroll az, ha valaki leírja a saját tapasztalait. Inkább az a trollkodás, ha csak a rossz dolgokat sorolod fel, és figyelmen kívül hagyod, hogy sok dologban fejlődött a színvonal. Mert ugye az színvonalromlás szerinted, hogy most nem mindig működik az a légkondi meg wifi, ami évtizedekkel ezelőtt még nem is volt.

Vannak hiányosságok, fejlesztendő területek, leginkább a karbantartásban, pályafelújításban, ez igaz, de nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy előbb a klasszik Bhv-kból lettek posta-, majd fecske-Bhv-k (ráncfelvarrás), később meg Flirtök meg Kissek váltották ezeket, és szerencsére fecske-Bhv-val már alig találkozik az ember - ezt én nem nevezném színvonalromlásnak. Fel lehet hozni extrém szélsőségeket, mint a bezárt vonalak, a hússzal döcögő Bézé, de ilyenkor illik mellétenni a másik szélsőséget is, mondjuk a kettes vonalat.

jún. 17. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
19%
#7 Mert akinek valóban vannak saját tapasztalatai, annak rossz tapasztalatai vannak.
jún. 17. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 nb2019 ***** válasza:
88%

6,8: Nem így látom. Maguk a kocsik színvonala egyértelműen előrelépés a korábbi időkhöz képest (ld. pl az IC+, felújított gyorsvonati kocsikat) mint ahogy a Flirt, Kiss is előrelépés. A MÁV e-jegyrendszere is évekkel megelőzte a COVID időben elindult egységes NMFR-es jegyrendszert. (Ennek persze hátránya is van, hogy nem egységes, NMFR-t használó appokban nem lehet vonatjegyet venni, miközben minden mást igen.)


Sajnos az is igaz, hogy sok dolog meg nem javult. Ilyenek a szinte állandó késések egyes vonalakon. És az se megoldás, hogy úgy csinálunk a késésből mentrend szerinti közlekedést, hogy növeljük a menetidőt. Közlekedik egy csomó olyan kocsi, aminek a 21. században már nem kellene. És itt nem a fecske BHV-ra gondolok, mert nekem volt szerencsém pár éve nem felújítotthoz is, amit már 20 éve is utáltam. De lássuk be, a felújítatlan BZ-k sem az utasok szíve-csücskei, és igen, az is közlekedik még sok helyen.


Szóval igen, van még hova fejlődni, de azért a minden sokkal rosszabb sem igaz.

jún. 17. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
29%

#9 A 10-20 évvel ezelőttihez képest a járműpark átlagos állapota nagyságrendekkel rosszabb. Ez pedig pont azért van, mert szökőévente egyszer vesznek új vonatokat. A MÁV persze ilyenkor marha büszke erre, de amit vesznek, annak a többszörösére lenne szükség.

Karbantartás a MÁV-nál ma már egyáltalán nincs, sem a járművek, sem a pálya terén. Emiatt folyamatosan nő a menetidő, de a legtöbb vonalon a menetrend erre nem reagál, sőt, pl. a Keleti-Szolnok vonalon 2022-ben még csökkentették is a menetrend szerinti menetidőt annak ellenére, hogy előtte is fizikailag lehetetlen volt betartani.

jún. 17. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!