Miért nem teszik színvonalasabbá a tömegközlekedést?
Nem akarom védeni egyik kormányt sem, de sok feladat van egyszerre.
A magyar tömegközlekedés nem a legrosszabb. Budapest vonalhálózata, a járatok sűrűsége kiemelkedően jó. A járműparkkal vannak gondok, de azért komoly előrelépések történtek.
Való igaz, autóból tömegközlekedésre váltáshoz az kell, hogy kényelmes, gyors, tiszta és olcsó legyen. Türelem.
Meg országos divat a bliccelés, és még itt is sokan azokat védik, akik ügyeskednek. De - mint a világon mindenhol - csak jegybevételből nem lehet fenntartani. Komoly pénzösszegbe kerül a közlekedés az államnak is.
Irigylem a haverjaidat! Én bizony mindent tömegközlekedéssel oldok meg, mert nem lehet jogosítványom. Volt, úgyhogy tudom milyen az amikor csak berakod a kocsiba ami kell és oda mész ahova akarsz. De sajnos az egészségem megromlott és már nem lehet jogosítványom. Így mindent is tömegközlekedéssel és kerékpárral oldok meg. És tudod sok100ezer ember van még így az országban, mert egészségi, anyagi okból nem tud bömbivel furikázni az Andrássy úton.
Köszönjük az érdeklődést, megvagyunk és ugyanannyi adót mi is begizetünk állambácsinak, nem vagyunk másodrendű állampolgárok. :)
Sőt talán több eszünk is van mint a bömbis, mercis, ajudis kis cumboráidnak, mert mi a 3 gyereket elvisszük 1 hétre a balcsira vonattal anélkül, hogy hiányt szenvednénk bármiben is!
Magas lóról lehet durvanagyon pofára esni! Majd ha valamelyik nyomorék haverod aki még wc-re is kocsival jár és kap az élettől nagy pofont akkor _talán_ rá fog jönni, hogy bizony nem ő az élet császára és meg lehet oldani a dolgokat kocsi nélkül is! :)
Eleve a kérdés megalapozottsága is kétséges.
A magyar vasúti és helyközi buszközlekedésbe évtizedek óta nem öntöttek annyi pénzt, amennyit most. Ez főleg a látványos helyen lévő infrastruktúra és a főbb vonalakon a járműpark fejlesztésében làtszik meg, elég látványosan. A gond inkább az, hogy ez kevés, mert alapvetően régi struktúrákat tartanak fenn mind díjszabás, mind járatszervezés és fedélzeti szolgáltatások terén (most ez a pár étkezőkocsi jó irány, de csepp a tengerben, meg azért buszokon is volna mit villantani, pl. WC).
A helyi közlekedés màs, önkormányzata válogatja. Van, ahol gyakorlatilag iskolabusz és temetői meg piacozós járat az összes igény az önkormányzat oldaláról, màshol meg teljes flottákat, cégeket alakítanak egész korszerű hálózatszervezés mentén.
Mi számítana színvonalasabbnak? Folyamatosan érkeznek az új járművek, bár igaz, hogy a buszok kivételével reménytelenül lassú tempóban és csak nagyon kevés. A viszonylatok és a járatok sűrűsége a mindenkori igények alapján van megválasztva (kivéve Miskolc, ahol a pénz- és sofőrhiány miatt sz*r az egész), tehát a sűrítéshez, illetve több viszonylat indításához mind vidéken, mind pedig a nagyvárosokban több utasra van szükség.
Na jó, azért negatív példa is akad, nálunk például a szomszéd (nem sugárirányban elhelyezkedő) faluba napi 5 pár busz megy, pedig érinti a vasútállomást is. Ha a vonathoz csatlakoztatva több járat indulna, biztosan lenne igény rá óránként. Ez általános betegsége a tömegközlekedésnek, Magyarországon mindenhol szenvednek ezzel: ha egy nagyvároshoz képest két település nem sugárirányban helyezkedik el egymástól, akkor szinte biztosan nincs közvetlen buszjárat a kettő között, vagy csak naponta néhány, még akkor is, ha két méretes városról van szó. Ilyen például a Békés - Gyula viszonylat is, meg Budapest elővárosában a (Diósd -)Törökbálint - Budaörs és a Budakeszi - Budaörs viszonylat kivételével lényegében mindegyik. Az esetek 90%-ában jobban megéri beutazni a városba, de sokszor nincs is más lehetőség. Most a vasúton a Budapesten átmenő elővárosi vonatok segíteni fognak ezen, ez egy hosszú procedúra (S36, G43, S76 stb.), sok fejlesztés kell még.
Politikától mentesen tényleg.
Hányszoros árat lennél hajlandó a jegyért fizetni, hogy jobb legyen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!